emmalovesjonatan

Alla inlägg under januari 2011

Av emma olofsson - 31 januari 2011 22:24

Har gjort mig iordning nu och ska strax gå och lägga mig!
Vet ni, dagens höjdpunkt tycker jag nästan alltid är när jag och

Jonatan går och lägger oss, det är då vi ligger och pratar och skrattar

som mest!   

Imorgon tänkte jag lägga upp dagens planer igen som förra veckan

så ni som bryr er har koll hahahahahhaaaaaaa

Nu måste jag sluta skriva, Jonatan säger att han vill ha mig för sig själv!


God natt!


Av emma olofsson - 31 januari 2011 21:30

Jaa dagen började med att Jonatan åkte till jobbet och

ringde och väckte mig typ vid 07.00 och berättade att han spytt flera gånger

och att han var på väg hem. Han kom hem och kröp ner vid mig och var riktigt

risig och pluttig. Vi somnade om. Vid 09.00 ringde mitt alarm, jag gick upp

och började göra mig iordning, kände att jag mådde lite illa, tänkte WTF!

Ringde jobbet och sa att jag stannar hemma idag i för säkerhetsskull.

Gick in och pussade på Jonatan och frågade hur han mådde, han var helt sänkt.

Klädde på mig mjukiskläder och tog bussen till Ica, handlade 3 fulla kassar med

mat och dricka som jag kunde tänka mig att han ville ha och kunde få i sig.

Väckte han när jag kom hem och tvingade i han blåbärssoppa och vatten, bäddade sen ner han i soffan och pysslade om han hela dagen och kvällen.

Gick ut på en kvällspromenad, träffade på en granne som sa att jag inte blivit tjock

av graviditeten men däremot börjar se gammal ut, man tackar..   

Sen mys i soffan hela kvällen, känner mig inte helt 100 %..




Av emma olofsson - 31 januari 2011 20:33

  • Det tog mig drygt 1 år innan jag lagade en enda maträtt åt Jonatan, han är dessutom den första kille jag lagat mat till!   

  • Jag grät floder när ”Huset Fullt” slutade sändas, kom ihåg att jag tänkte att detta skulle förändra mitt liv.

  • Jag skrattar så jag nästan kissar på mig om någon ramlar (inte gör illa sig såklart, eller ja, inte så mycket iallafall).   


  • Jag sjunger med så fort jag kan en minsta gnutta av en låt.

  • Jag smyghandlar kläder titt som tätt.

  • Jag köper ofta storlek 34:a även fast jag (ibland när jag råkat gå upp lite…) egentligen är en 36:a (inte nu när jag är gravid då).

  • När jag var liten gick jag till en talpedagog för att jag läspade så mycket, R och S funkade inte alls.. Jag läspar än idag men inte lika tydligt, förutom om jag är trött eller onykter.   

  • Mitt första minne från när jag var liten är när jag spillde chokladglass på min vita favoritklänning.

  • Jag har sovit med min ”Gula Nallen” nästan varje natt från det jag var 1 år gammal tills jag träffade Jonatan.    

  • Jag står fortfarande om mimar och dansar framför spegeln ibland.

Av emma olofsson - 31 januari 2011 15:51

Ett och två! Nu ska Jonatan ut och gå   

Får se hur långt han orkar gå, tänkte det kan vara bra med lite

frisk luft. Förra året tvingade han ut mig på en liten promenad

jag vart så slut så jag inte orkade gå tillbaka, satte mig typ och grät

på en snöhög...


Lets go! Hörs sen!

Av emma olofsson - 31 januari 2011 13:46

Kan inte låta bli att pyssla om och titta på Jonatan hela tiden

nu när han är sjuk. Tur för han att jag får en bebis snart att

dalta med   


Av emma olofsson - 31 januari 2011 11:49

Känner mig också illamående, fast jag är mycket medveten om att

det bara kan vara psykiskt.. Rätt lätt att känna efter "mår jag verkligen bra"

när man är med någon som är magsjuk..

Tog iallafall bussen till Ica och handlade en massa olika saker som jag kunde

tänkas att Jonatan kunde få i sig.

Ett tips är varm blåbärssoppa!

Förut har han alltid druckit kall när han varit sjuk men fick tipset från min

fina kollega Susanne! Han kunde behålla det!! Peppar, peppar!


Nu ska jag fortsätta pyssla om min bebis!


Av emma olofsson - 31 januari 2011 09:12

Ohh noo! Det som vi trodde vi klarat oss ifrån denna vinter

kom nu inatt/imorse!

Min stackars Jonatan har fått magsjuka   

Hoppas innerligt att det är något han ätit så det inte är kräksjukan igen!

Men än så länge har han spytt massa gånger och ligger o fryser!

Förra vintern fick han kräksjukan också, jag var då hemma och tog han om honom.

Typ vabbade hahaa, sen när han blev frisk så var det dags för mig att återvända till jobbet, känner mig konstig men ignorerar det, tänkte att  det bara var något annat, jo vad händer jag har blivit smittad och måste åka hem och fick kräksjukan 3-faldigt, fy bubblan.

Hoppas jag klarar mig denna vinter, orka vara höggravid och kräksjuk.

Näeee!   Håll tummarna finisar!

Av emma olofsson - 30 januari 2011 21:04

Riktigt mysig dag!

Började med att luncha hemma hos Jonatans mamma, vi gjorde först

minipizzor tillsammans som en liten aptitretare   

  

Sen åt vi oxfilé med ost och tomat i ugn, världens godaste!! Mmmm

Sen åkte vi vidare hem till min mamma och åt även där hahhaaa lite

oplanerat, där fick vi kyckling med soltorkade körsbärstomater, sås och potatis!

Sjukt gott!   

Nu är det movietime again! Dags för tatatatataaaaaaaaaaa

  

Ska bli spännande att se, har velat se denna ända sen den kom ut,

för er som inte vet det handlar den om en kille med asperger,

jag jobbar med personer med autism & asperger så det blir dubbeltspännande!


Mys nu på er söndagskväll!

Ovido - Quiz & Flashcards