emmalovesjonatan

Alla inlägg under september 2011

Av emma olofsson - 20 september 2011 12:56

Anledningen till att jag inte bloggar är för att Jonatan gett mig dataförbud..Så nu skriver jag från mobilen... Hehe...Varför tror ni jag fått dataförbud?

Av emma olofsson - 17 september 2011 20:08


Drömde hemska drömmar inatt, orkar inte gå in på vem det gällde

men  jag och Jonatan drömde om samma person och att denne

gick bort, var lite ledsen när jag vaknade och berättade

för Jonatan, som konstigt nog drömt om samma sak.   


Vill ni veta en hemlighet om mig?


Jag har drömt mardrömmar nästan varje natt så länge jag kan

komma ihåg, när jag var liten så hade jag en återkommande dröm,

att jag föll ner för höga höjder, natt efter natt.


Eller att otäcka typer tog min mamma & pappa ifrån mig.

Kommer ihåg en dröm från det jag var typ 5-8 år (nånstans där)

så var det en stor, tjock obehaglig typ som helt plötsligt kom och tog min

mamma ifrån mig, jag ropade och grät men mamma bara skrattade.

vad var det om liksom?


Fast numera drömmer jag nästan aldrig mardrömmar, så himla skönt!

Har iförsig slutat att se på läskiga saker på tv, kan inte ens kolla på

CSI eller Criminal minds längre,    blir vettskrämd.   


Nu är Jonatan ute och hyr film och förhoppningsvis köper han godis.   




Av emma olofsson - 16 september 2011 20:28

Bloggar från mobilen, kan bli precis hur som helst :)Test test test

Av emma olofsson - 15 september 2011 23:22


Åhhh har haft en riktigt tuff bil-tur med lilla Romeo ikväll...

SUCK.. alltså min lilla älskling verkligen ogillar att sitta i

bilbarnstolen. Förut har jag tagit upp honom när det blev

alldeles för jobbigt för honom.. men det känns absolut inget

bra att ha han i famnen när man kör, livsfarligt!


Så nu har vi börjat varit lite hårdare mot han, vi tar helt enkelt

inte upp lilla älsklingen när han börjar gråta.


OBS vi har aldrig tagit upp han bara när han gnällt eller så,

utan när han varit jätteledsen!


Idag iallafall så var vi på middag hos min mamma, på vägen hem

så började Romeo i vanlig ordning att gråta, jag försökte sjunga,

ge han drickam prata, klappa, krama, men han var heeeelt förstörd!


Åhhh att höra han gråta på det viset i typ 15 minuter fick mig att

vilja gråta själv, fan alltså.

Det blir så svårt att åka bil eftersom han avskyr att sitta i den där stolen,

vi har pratat om att sälja den vi har och köpa ny, hoppas det hjälper.

Annars så kan vi inte åka bil.   


Är det någon som har något tips?

Av emma olofsson - 15 september 2011 15:35


Sitter och tittar på top model, har sett denna säsong förut.

Kan se om programmen gång på gång..


Egentligen är det ett riktigt skitprogram, men jag älskar detta

skitprogram! Skulle kunna sitta en hel helg och avverka alla

säsonger...


På tal om top model så ska Romeo agera modell snart!

Min kompis Bella som är MYCKET duktig ska ge sig hän min livliga kille!


Av emma olofsson - 15 september 2011 12:05


 

Bowlade med jobbet igår, plus lilla Romeo då!

Rekommenderar inte att ha bebisar med.... för hög ljudvolym,

speciellt på såna som gör stolta strikes...   

Av emma olofsson - 15 september 2011 11:46


Är jag med barn nu igen?

Tror ni det?

Det vore faktiskt lite roligt för då skulle det bli ett sommarbarn.


Men NEJ GOTT FOLK, är inte gravid men måste erkänna att jag saknar

magen ibland, det var så himla mysigt att vara gravid!


Funderar verkligen mycket på det där med att skaffa ett andra barn,

jag vill inte vänta för länge, vill att dom ska vara jämnåriga!

Men samtidigt vill jag ge Romeo all den kvalitetstid han behöver.


Det viktigaste enligt mig är att man HAR TID för alla sina barn,

dvs att man ger alla barn egentid, bio, resor, promenader, lässtunder mm...


   hmmm, tankarna snurrar..







Av emma olofsson - 14 september 2011 11:42


Jisses vilka fullspäckade härliga dagar jag haft!

Igår följde jag och Romeo med Janna på ultraljud,

första gången Romeo fick se sin lilla kusin.   


Ikväll ska jag och Romeo på after work.. Romeo ska bowla för första

gången, men eftersom han är ett genibarn så går det säkert galant.   


Ska försöka komma på hur man kan blogga direkt från mobilen,

lägga upp bilder & så direkt. På så vis är det lättare att uppdatera

eftersom jag sällan har speciellt mycket tid att sitta framför datorn numera..

Romeo är ett mycket livligt litet barn som hela tiden vill bli underhållen och

hitta på massa bus..


Någon som vet hur man bloggar direkt från mobilen, har en Iphone4.


Pussalla

Ovido - Quiz & Flashcards