emmalovesjonatan

Alla inlägg under juni 2011

Av emma olofsson - 29 juni 2011 21:57


Vilken missbedömning, haha, lyssna på det här...

Som ni vet så är jag och min lilla familj mitt uppe i

en flytt, Jonatan frågade min förut hur många flyttkartonger

jag trodde vi behövde, jag sa då 15 stycken...


HAHHAHAHAHAHAHAAAA vilket skämt!!

Nu är vi uppe i 40 lådor och 20 till kommer imorgon, jösses amalia!

Av emma olofsson - 28 juni 2011 22:55


Lååång dag idag! Packat några lådor, tvättat lite grann,

förberett för min lilla sons dop, beställt dopkort, ringt kyrka,

tagit hand om varm bebis, städat, diskat, strukturerat...

Ja det är en hel del att fixa nu när vi ska flytta.


Är as-trött och ska gosa med Jonatan nu, tänkte berätta mer

om den nya lägenheten imorgon!!


  

Av emma olofsson - 28 juni 2011 06:24

Hallå, hallå!! Förlåt för att jag inte skrev igår!! Men hade fullt upp..

Dagen började med att min syster Susanne kom hem till mig 6 på

morgonen... Blyg tid! Men hon kom med massa flyttkartonger

och meningen var att hon skulle slappa på soffan tills jag och Romeo vaknade, men...


Sköningen Jonatan hade glömt att ställa alarmet så jag vaknade av att någon kastade sten på rutan, hahahaa såååååååååå 90-tal! Men hade telefonerna

på ljuslöst och av någon konstig anledning så funkade inte portkoden.


Försökte ändå att somna om men det är inget lätt lek när Jonatan springer ut och in i rummet och hämtar/lämnar saker! Men jag ligger och gosar med bebis och småkikar på Jonatan som stressar runt, vad gör han??

Han ska gå ut från sovrummet för 100:e gången denna morgon, öppnar dörren

hårt och går samtidigt... så han slår dörren kraftigt i huvudet, världens smäll!

Susanne håller på att garvar ihjäl sig, Jonatan jämrar sig..

Fick en bula, min lilla enhörning..

Kände att jag inte hade någon chans att somna om så jag gick upp och garvade med Susanne och satte på kaffe.


Packade runt 4-5 kartonger igår, jösses vilken tid allt tar.


Idag ska jag hinna göra mer tänkte jag! Herregud, jag flyttar på lördag!

Av emma olofsson - 26 juni 2011 19:06


Nu har jag börjat packa! Yeaaaah!   

Fick till och med min sege pojkvän att packa!

Vi har redan fyllt 10 flyttkartonger, jag som trodde

det skulle räcka med typ 15 till hela lägenheten..   


Jag var tvungen att börja med mina kläder eftersom

Jonatan ska montera ner min stora garderob, var tvungen

att välja redan nu vad jag ska ha på mig i veckan.

Jonatan menade på att det skulle räcka med 2 stycken mjukis-set..

Skön kille.. Fast jag valde med måtta!

1 par jeans, 3 linnen, 2 mjukis-set, 2 klänningar, 1 kjol, 2 tröjor, 2 koftor och underkläder Detta ska jag använda på 6 dagar, allt annat är packat!


Jag har sån tur som har en sån fin storasyster som Susanne!

Hon har semester och ska komma hit hela nästa vecka och hjälpa

mig att packa/städa/ta hand om Romeo!   


Nästa lördag sover jag i min nya lägenhet, känns helt overkligt!




Av emma olofsson - 26 juni 2011 15:24

Seriöst, jag vet inte vad som har hänt med mig!

I vanliga fall så brukar jag vara ett riktigt kontrollfreak

som alltid är ute i (alldeles för) god tid..


Nu är det så att jag ska flytta om 6 dagar och jag har inte gjort ett shit!


Eller jo, jag har rensat lite bland kläderna och sorterat ut lite som

jag ska skänka, så himla svårt det där med kläder alltså!

Tänker typ jämt


"aa men det där kommer jag säkert kunna/vilja ha om ett år"


"men den där skulle jag ju kunna ha på maskerad"


"äämen det är ju faktiskt en fint klädesplagg, varför har jag inte använt det"


Jag kastar/skänker/ger faktiskt rätt mycket kläder några gånger om året men jag får alltid rå-ångest, haha.





Av emma olofsson - 24 juni 2011 11:04

Önskar att alla får en riktigt härlig midsommar!!

Vi ska spendera den här dagen med Romeos älskade

morfar, alltså min fina pappa!


Känner mig så tacksam och glad idag, har världens mest underbara son,

världens finaste Jonatan.


 

Puss från mig

Av emma olofsson - 23 juni 2011 17:02

Min lilla son har redan hunnit bli 3 månader, det går verkligen

snabbt!! Den 18:e blev han det!


  Softar i babygymet   

  

Skepp ohoj!

  

Han har blivit så med, skrattar & skojar, mammas allt!

  

Här ska vi ut på äventyr, till kungsträdgården och spana in restaurangernas dag!

  

Han har börjat ta tag i saker, och han är snabb, här har jag lagt ner han i hans säng, och snabbt som attan i sömnen hugger han tag i mitt hår...

  

Här har lilla Romeo Gnomeo varit på sin tjejs dop, lilla Tuva.

Men man kan ju inte alltid vara glad...  

  

Älskade Romeo, älskar dig så oerhört mycket, gränslöst!


Fler bilder imorgon!



Av emma olofsson - 23 juni 2011 09:44


Åhhh har så mycket att göra men ändå ingenting!

Konstigt!! Har inte haft någon lust att blogga, har mycket

att tänka på! Lite dramatik i familjen, flytten, och lite andra

mer personliga saker. Fast framförallt så har jag lagt all min

fokus på min lilla son! Älskade Romeo!


Nästa inlägg blir bildbomb!! Romeo 3 månader!

Tiden går verkligen snabbt, mitt lilla knyte har blivit

min stora bebis! Ni kommer att se!!


Ovido - Quiz & Flashcards