emmalovesjonatan

Alla inlägg under juli 2011

Av emma olofsson - 30 juli 2011 23:30


Såg precis en film som heter "Pay It forward" (Skicka vidare)

Den är från 2000, jag har sett den förut.


Det är en film som verkligen sätter spår i en, det handlar om en

liten kille som får i uppgift av sin samhällslärare att under en termin

komma på och genomföra en uppgift som går ut på att göra världen bättre.

Pojken funderar och kommer på "Skicka vidare" som går ut på att man ska

göra 3 riktigt stora gärningar, och dom man gjort dessa gärningar för ska i

sin tur göra 3 stora gärningar för andra, på det sättet sprider det sig över världen.


OBS, jag brukar inte rekommendera filmer och musik och sånt på min blogg,

tycker nämligen att sånt är bajstråkigt att läsa om själv, men denna film måste,

måste ni bara se om ni inte sett den, den lämnar eftertanke.


OBS 2, den är rätt stark, jag grät på slutet så jag skakade i hela kroppen, men

som sagt, filmen lämnar eftertanke, är helt berörd...

Ska gråta lite till nu, byebye

Av emma olofsson - 30 juli 2011 20:44

Igår hade jag en riktigt härlig dag!

Vid tolvtiden kom min vän Angelica och hennes lilla dotter Tuva som

snart är 7 månader, Romeo fick en sjukt bra present av dom som jag berättar

om senare! Sen dök även min storasyster Susanne upp.


Romeo gjorde en grej som jag blev väldigt chockad över,

första gången jag sa åt honom.. "ajaj Romeo"..

Berättar det sen också.


Sen på kvällen hade jag kvalitetstid med min älskling Jonatan.

Är fortfarande så sjukt kär i min älskling, han är det finaste

som finns, och Romeo förstås!



Av emma olofsson - 28 juli 2011 22:26


Många som blev nyfikna på min hemlighet, alltså

jag skäms för mycket för att någonsin erkänna!


Men jag kan säga såhär, när det precis hade hänt

så blev jag varm och kall samtidigt, pratade väldigt snabbt

och ville bara försvinna därifrån.


Jag har så svårt att släppa vissa saker, jag sitter

fortfarande och skäms för saker som hände när jag var liten.

Typ får lite panikkänslor, spänner käkarna och blir lite generad. hahahaaa


Min hemlighet är en sån grej som jag fortfarande kommer skämmas

för om typ 10 år, nu vet ni.


Av emma olofsson - 28 juli 2011 20:00


Innan jag skaffade Romeo så var jag rätt pryd, bytte om i ett hörn typ, haha.

Men nu, så fort han är hungrig så slänger jag fram bröstet, totalt oblyg.

Självklart så går jag undan helst, men det är främst för Romeos skull,

vill att han ska få lugn och ro!   


Det jag nu ska berätta är aspinsamt, vill helst inte, men gör det ändå.


Romeo blev hungrig och började skrika när jag var på en shoppingtur för ett tag sen, jag som hade en klänning utan axelband drar ner och ammar han på studs,

det jag inte fattade var att hela klänningen åkt ner så jag visar hela andra bröstet mitt i Stureplan på blanka dagen. Jag förstod inte varför folk glodde, trodde dom tittade för att jag ammade mitt barn offentligt.. Well, well..   


Och det är inte allt, det har hänt en till grej, men det kommer jag ALDRIG

att berätta för någon! Den enda som vet om det är Janna, det räcker så...

  

Av emma olofsson - 28 juli 2011 11:35


Min son ska (är redan) bli världens charmör, det hör ni ju på hans namn, Romeo!

Han ska bli världens finaste pojkvän och vara snäll mot flickorna!


Ett bevis på allt detta är att han har börjat med att vara världens bästa vän!


 

(Tittar ni noga ser ni att han pekar finger mot kameran, fy Romeo, fy.. haha)


  


Hur söta är inte dom här 2! Romeo & Santino!

Av emma olofsson - 27 juli 2011 22:11


Idag var vi på grillning hos Jonatans gudmor med familj,

sjukt nog hade jag fibblat bort tiden och fått för mig att vi

skulle ses vid 18, trots att det var jag som bestämt att vi skulle

ses 17.30, vi kom dit ca 45 minuter försent,    som tur är så

är det världens mysigaste familj så det gjorde inte så mycket. Phuu,

hatar när det blir så, vad kan jag skylla på? För lite sömn? Amningen?

Borrelian? Allmän förvirring?


Vi hade planerat att köpa med oss en flaska vin, blev panik-blom-köp

på Ica, men vilken trevlig kväll det blev! Mycket god mat och massa skratt!   

Av emma olofsson - 27 juli 2011 14:35


Idag ska jag och min älskade lilla familj till Jonatans gudmor

(plus hennes familj) & grilla! Så himla mys!


Åhhh får damp på den här datorn, helt plöstligt så börjar den skriva

någon annanstans på skärmen... villhaennydata.nu!


Dagens fundering:


När Romeo sover så vill jag inte dammsuga för att jag kan väcka honom,

så då tänker jag att jag borde vänta tills han vaknar.


När Romeo väl vaknar så tänker jag att jag borde dammsuga när han sover

eftersom jag vill ge han kvalitetstid när han är vaken.


Förstår ni nu varför jag ibland inte får något gjort på hela dagen?


Av emma olofsson - 27 juli 2011 08:24


Jag vet att jag lovade er vissa inlägg igår, men min bajsdata

är sönder och är på lagning och nu har jag en lånad dator som

är superläskig, den är smällvarm hela tiden, vågar knappt sitta här.


Hjääääääääääääääääääääääääälp

Ovido - Quiz & Flashcards