emmalovesjonatan

Alla inlägg under maj 2011

Av emma olofsson - 30 maj 2011 21:20

 

 

Älskar er så sjukt mycket Jonatan och Romeo, för alltid!   

Av emma olofsson - 30 maj 2011 19:38


Nu har jag inte bloggat på ett par dagar, ursäkta att jag är så tråkig

men ni är inte så roliga ni heller, ni suger hästpung på att kommentera!   


Idag har jag och min lilla solstråle till son varit på vår första föräldragruppsmöte!

Åhh så kul det var att se dom andra bebisarna i gruppen!

Romeo var äldst av alla bebisar, några veckor, när jag såg de andra bebisarna

så tänkte jag tilbaka på hur snabbt det har gått med Romeo, dom var fortfarande

sådär slappa i nacken, precis så som Romeo var i deras ålder...

Nu är han stora killen som håller huvudet upprätt och spjärnar med

fötterna mot marken som att han bara vill springa iväg, min lilla Gnomeo.


Av emma olofsson - 27 maj 2011 11:54


Känner mig grymt duktig!

Jag tänker inte gå in på att jag åt en pizza igår,

utan jag tänker berätta att jag ätit en omelett idag

som visserligen blev bränd och samtidigt lös, och till

mellis apelsin och päron! Hej och hå!


Nu ligger lilla Romeo och sover i sin säng, han har sovit en timme!

Min lilla duktiga!! Han har varit lite ledsen och ängslig dom senaste

kvällarna, jag vet inte varför, tror inte det är magknip.

Han verkar också drömma mardrömmar, är ibland ledsen i sömnen.   

Min lilla, lilla bebis, mamma älskar dig!



Av emma olofsson - 27 maj 2011 08:46


God morgon fina!

Igår hade jag fullt upp, ni märker, har ett för kul liv för att kunna

uppdatera hela tiden.   

Jag mötte upp Michaela och hennes man Thomas och Romeos

lilla tjejkompis Tuva, vi promenerade till liljeholmen och åt lunch.

Därefter blev det en sväng till stan, hittade en Gant keps jag ville ha,

prövade den, ville ha den, tänkte köpa den, la tillbaka den!

Fattar ni? Vad hände, pratade till och med i telefon med Jonatan samtidigt

och han ba "men köp den älskling, klart du ska ha en ny keps".

Varför köpte jag den inte? Jo för att jag är så jävla mogen!

Hahahaa näe men vill först checka in läget, vill inte köpa en keps

och sen veckan efter hitta 1-2 andra jag hellre vill ha.

Så jag avvaktar! Gud vilka vuxenpoäng!

Av emma olofsson - 25 maj 2011 22:17


Har haft lite fullt upp idag, har hämtat min lillasyster Mira idag

i skolan, hon ville så gärna visa upp Romeo för sina klasskamrater.   

Sen följde jag och Romeo med henne hem till henne, hem till min pappa alltså.

Var där och mös hela dagen och kvällen, nu ska jag strax sova men ska berätta en sak för er först....................

Vägde mig idag... OBSERVERA att denna vikt gällde på kvällen så det betyder

självklart att jag på morgonen skulle vägt lite mindre....

57 kilo!    

Det betyder väl att jag åtminstone skulle vägt typ 56 på morgonen och mina vänner för er som inte vet så ska man alltid väga sig på morgonen om man vill ha en exakt vikt eftersom allt man trycker i sig, samt allt man dricker väger, till och med vatten!  


Och jag är absolut inte nöjd, kan knappt ha några av mina gamla byxor

så jag måste gå ner mer!! Men anledningen till att jag är så nöjd är ju

att jag tidigare "stannat upp" vid 58 kilo sen 2 veckor efter min förlossning.

Jag började tro att jag inte kunde gå ner mer, plus att jag inte direkt har kämpat. Är helt jälva värdelös på att vara nyttig,  började ju skriva

matdagbok här på bloggen men jag skäms för vad jag trycker i mig så jag slutade med det hahahahaaaaaaaa

Bara idag har jag ätit...   


Vaniljyoghurt med musli

3 koppar kaffe..

1 apelsin

Falukorv och makaroner

Massa lösviktsgodis

En skål med glass och chokladsås

Tomatsoppa med 2 mackor mer vitt bröd.


Alltså jag äter som en gris, gör det varje dag dock..

SÅ jag är väldigt tacksam för att jag gått ner lite i vikt,

DET FINNS HOPP! hahaaha   

Av emma olofsson - 23 maj 2011 17:03


Först och främst vill jag berätta hur otroligt tacksam jag är över min snälla son!

Är som sagt sjuk idag, snorig, hängig, ont i örat..

Romeo har varit s himla mysig idag, han har sovit mycket med sin

mamma, sen när han har vaknat så har han varit världens glading!

Nu sover han igen min lilla älskling!


Nu till chocken, jag har under en oeriod inte kollat mig i spegeln

iallafall inte kollat in så nooooga... Nu räcket det, jag är ingen tjej som

förlorar kontrollen över min kropp, nu ska det tränas och ätas bra!

Jag börjar när jag blir frisk, festar på godis så länge hehe.   

Av emma olofsson - 23 maj 2011 11:57


Igår så var jag sur på Jonatan, och när jag är sur så har

jag svårt för att hålla mig för skratt, även fast jag är JÄTTESUR!

Asjobbigt eftersom även fast jag VERKLIGEN VILL SITTA OCH

VARA SUR och faktiskt ÄR SUR, så sitter jag ändå och flinar..

Varför? Skitirriterande! Och igår försökte jag verkligen att inte

le, för jag var verkligen irriterad på han, då börjar han asgarva åt mig, varför??


Jo för jag hade ätit blåbär och var helt jälva blå runt munnen och i munnen,

då började jag också skratta även fast jag blev ännu mer sur för att han inte

tog mig på allvar.


Varför kan jag inte låta bli att le när jag är sur?

Så fort jag kollar på den jag är sur på börjar jag flina..

Fattar inte det där!

Av emma olofsson - 23 maj 2011 09:19


Har inte orkat blogga i helgen jag och min lilla Romeo

har varit sjuka i helgen, åkte in akut med han i fredags.

Han hade då haft hosta i över ett dygn, hostan blev värre och

värre och man hörde att han hade slem som han inte kunde hosta upp,

som han sen spydde upp i jättestora delar så han knappt fick luft.

Usch hatar när min Romeo är dålig, finns inget värre!

Åkte in med han iallafall och dom såg att han andades lite ansträngt,var

snorig och hostig, kollade RS virus och lite sånt, men han hade en

vanlig förkylning, fast en rätt kraftig.

Nu är han bättre men nu sitter jag här och snorar, vill bara bli frisk

och ha en massa sol så jag kan gå ut och bränna kalorier   

Ovido - Quiz & Flashcards