emmalovesjonatan

Alla inlägg under januari 2012

Av emma olofsson - 31 januari 2012 21:19


Har redan gjort mig iordning, hör & häpna liksom!!! Brukar inte komma i säng förrän vid tolvtiden.

Har rätt mycket tankar i huvudet, tänkte ta upp min Romeo från hans lilla spjälsäng och lägga mig och gosa

och lukta på honom, han är verkligen världens finaste och mysigaste.

Imorgon får ni höra myyycket mer från mig, man brukar ju må bättre när man sovit på saken, right???


 


Finns inget bättre än dig min älskade Romeo!  

Och ni andra, ni är också rätt bra,  


Kram & godnatt  

Av emma olofsson - 31 januari 2012 17:34


Har varit på en jättejobbigt sjukhusbesök, därav inga inlägg. känner mig rätt nere för tillfället.

Men vi hörs om ett litet tag, skriver lite mer då.


Kram på er


Av emma olofsson - 31 januari 2012 09:29


Lilla Romeo vaknade vid 05 tiden idag, nu sover han sin förmiddagsvila, tänkte passa på att göra mig iordning.

Tänkte höra en sak med er, vänder mig faktiskt till både tjejer och killar!


I början när man träffar någon så är man ju väldigt mån om att se bra ut och vara fräsch 24 timmar om dygnet,

jag menar, hur många tjejer har inte gått upp lite tidigare än killen för att "bättra på sitt utseénde"?

Kanske killar också gör så i början när man träffat någon? Är det så?


Min undran är, slutar ni "piffa" till er när ni varit tillsammans ett längre tag? Blir ni bekväma?

Med smink, raka sig, se välvårdad ut, kanske nya kläder mm.


För mig är det fortfarande viktigt att både jag och Jonatan tar hand om oss, jag vill att han jämt har fina

kläder på sig, OBS det kan även vara snygga mjukiskläder!

Och jag kan fortfarande ibland slinka in i badrummet för att bättra på sminkningen även om han och jag bara sitter och glor på tv, fixa till mig lite innan han kommer hem från jobbet och sådär..

Fast självklart så har jag mina dagar då jag går runt helt osminkad och ofixad här hemma, men skulle tiden finnas

så skulle ja alltid vilja ha nyfönat hår, kanske lite lockar eller så, fast det är inte alltid man hinner...   

Och sen så har jag ju släppt det där med att springa in på badrummet på morgonen för att "snygga till mig",

hahaa tack och lov, lite press det där.. Och ibland kommer jag in i perioder då jag inte alls orka fixa håret

och allt det där, herregud, man är väl mänsklig, men över det stora hela så vill jag alltid vara fin inför Jonatan.


Hur fungerar ni efter några år?

Ni killar till exempel? Tycker ni fortfarande det är viktigt att tjejen tycker du är snygg? Klart du inte vill vara

ful för någon, men är det fortfarande en prio som i början? Renrakad? Godluktande? Snygga kläder?

Eller har ni släppt lite på det där?


Av emma olofsson - 31 januari 2012 07:44


Denna låt brukar jag tralla lite för Romeo ibland, har tyckt om den sen tonåren.


Så himla vacker!



Hmmm?  En värdelös poppig version av denna låt...



Jag som sjunger... haha   tror ni det... hehe 

Av emma olofsson - 30 januari 2012 21:59


Jag blev riktigt trevlig efter att ha fått i mig lite mat, hahaha blir fortfarande som ett tjurigt barn när jag är hungrig..

Efter middagen så höll jag på att kissa på mig, ja för att jag skrattade så mycket!! Vi skulle göra milkshakes med vår nya köksmaskin (vad det nu heter...), och hur mycket än motorn snurrade och lät så rörde sig inte glassen ett endaste dugg.

Slutade med att vi körde med en vanlig stavmixer. Hahahaaaa varför fungerar aldrig saker som dom ska?

Kan berätta en hel del historier om när vi skulle göra Smoothies, vi garvar fortfarande idag bara vi nämner det..

Hahahahaaa kan ta det med er imorgon! För nu ska jag bli nattad, det är sant! Jonatan sjunger nattvisor och

bär runt mig!




Hahahahahahahaaaa, nej men han kliar mig på ryggen och i hårbotten så jag slappnar av.  

Jag sover som bäst när han är vaken, konstigt va!? Han har ju varit hängig idag (magsjuka) så han har sovit massa timmar mitt på dagen så det blir en film innan han nattar sig själv. 



Godnatt!


 

  Dum maskin som inte fungerade...


     

  Vi hittade inga sugrör, varför skulle vi liksom? hahahaaaa som vanligt... hahahahaaaa


Godnatt igen

Av emma olofsson - 30 januari 2012 18:35


Är så sjukt trött, kan ha med att göra att min mage är helt tom känns det som,

vill typ gå och lägga mig, hoppas jag får mer energi efter middagen.

Höll på att skriva ett småtaskigt inlägg, men hoppas över det... hehe

är nog bara för hungrig! Nu ska jag äta, så håller vi tummarna på att jag är en mer trevlig och

pigg Emma sen!



Av emma olofsson - 30 januari 2012 14:27


Var ute på en promenad och lite gungning med Romeo, på vägen hem så stöter

vi på en lite obehaglig äldre man, han står och ser ut som han ska kissa inne vid tunnelbanan

(vi brukar gena där) och tittar argt på en. Samma man har skrikit en annan gång, typ;

 

"Vad fan glor du på ? Kooom då"

 

Min hjärna började snabbt tänka, "vad gör jag om han kommer mot vagnen" "vad gör jag om han börjar beté sig hotfullt" "rycker tag i vagnen eller så" osv.

Mitt slutgiltiga svar fick mig själv att häpna, jag sparkar ner han för trappen tänkte jag.


Det jag först skulle försöka såklart är att gå, men om det inte går..


Herregud!


Sen jag fick Romeo så är min beskyddarinstinkt så oerhört stark så att jag tänder på alla cylindrar vid obehagliga möten, ser alla möjliga "faror" som jag innan jag blev mamma nog inte ens hade reflekterat över. Jag har blivit som en lejonmamma.


Hur fungerar ni andra? Flyr ni eller stannar ni kvar?


Av emma olofsson - 30 januari 2012 11:03


Ska ta och ringa vår hustomte, eller kanske gå & plinga på dörren?!

Egentligen heter det husvärd, han sitter på kontoret i vårt hus och servar oss ifall vi behöver hjälp med något,

är väl egentligen en vaktmästare, men husvärd låter lite finare, därför har dom döpt han till det.

Jag kallar honom iallfall (i smyg) för hustomte, tycker det är lite roligt, jag har lite udda humor, I Know,

skrattar för mig själv när jag tänker att han är en liten tomte som strosar runt.


Ganska lyxigt tycker jag att vi har en egen vaktis i vårt hyreshus, eller har dom flesta det? Det hade inte vi i den förra

lägenheten iallafall, där hade vi pundare i källaren istället, alltid något.

Just ja, anledningen till att jag måste få tag på vår hustomte är för att det drar vid vår balkong, någon tätning som

lossnat lite grann, såklart kan min store starke italienare fixa det, men har man en hustomte så har man.


Puss


Ovido - Quiz & Flashcards