emmalovesjonatan

Alla inlägg under januari 2012

Av emma olofsson - 12 januari 2012 15:10


Nu kommer årsresumé juni, åååh vad jag längtar tills sommaren när jag ser dessa bilder, gör inte ni?


     


Min lilla älskling! Han var här 3 månader och jag var 26 år  


          

Min älskling började bli stadigare & stadigare, nu var man inte tvungen att hålla i hans nacke hela tiden.


    


Han hängde på gymmet en hel del!  


  


Romeo började med att hålla i mitt hår, något han gärna fortfarande gör när han ska somna.. 


    


Vi var på sommardop! Här med linnebyxor och skjorta från Zara baby, min lilla baby!  


   


Vi började gå ut mer, gå hem till vänner och njuta av sommaren! På min axel hade jag bränt mig på locktången..      


  


Älsklingen!  


 

Av emma olofsson - 12 januari 2012 14:18


Kom att tänka på en sak när jag satt och tryckte i mig mjukt tunnbröd med massa smör och drack mjölk...


Tänk om man kunde tänka såhär istället:


"Om jag inte får äta ett äpple nu så blir jag tokig"

(istället för att man tänker samma sak om godis)


"Åhhhh vad jag känner för att göra situps och gå ut och springa"

(istället för att man känner för att äta bullar och titta på en film)


"Jag blir så in i bäng glad av att gå och lägga mig vid 8 tiden på kvällen så jag är pigg dagen efter"

(Istället för att sitta och kolla på en massa tvprogram till sent på kvällen)


"Morötter gör mig så lycklig"

(Istället för choklad)


"Idag är jag sugen på att koka en riktigt härlig och nyttig grönsakssoppa"

(Istället för McDonalds)


Nu ska jag intala mig själv liknade saker och se om jag kan förändra min inställning genom att helt enkelt säga åt hjärnan att tänka på andra saker!


Ojojoj bloggen, måste logga ut, för jag blev så himlans sugen att träna på pilatesbollen!




Av emma olofsson - 12 januari 2012 12:53


Vilken konstig dag..   Jag och Romeo vaknade vid 8 tiden,

gick upp och åt frukost och allt vad det innebär med morgonrutinerna.

Sen klädde vi på oss och skulle ta bussen till ett köpcentrum,

missade bussen precis framför näsan och det spöregnade..  

Nästa buss skulle komma om 14 minuter, brukar det inte vara 9-10 minuters 

väntan på dagen? 

Romeo vägrade sitta i vagnen.. att bära ett busigt/bångstyrigt  () i regnet

med världens magvärk, (haft det sen igår) vet inte varför...


Nu sover prinsen och jag lagar mat till honom, får se vad resten av dagen har att erbjuda!


 


Nästa inlägg blir årsresumé! 

Av emma olofsson - 11 januari 2012 23:47


Nu har jag min egentid, haha, klockan är strax tolv på natten och

jag slappnar aaaaav! Romeo somnade för ungefär 20 minuter sen,

i vanliga fall tar det inte såhär lång tid som idag, tur det, phuuu!


Alltså jag nattade inte han i såhär många timmar, utan jag lät han gå upp och

leka sig trött, mina armar var nära att bli riktiga apärmar, ni vet såna som är längre

än benen typ.   Måste sluta vyssja min prins, men vet inte hur. 


Jaja nog om det, jag blev sjukt shoppingsugen nu när jag sitter själv framför datorn

och båda killarna sover, ska nog klicka mig in på någon sida och klicka hem något.

Det var riktigt längesen jag köpte något till mig själv! Har ni något förslag på shoppingsidor?


Åhhh vill ha vår nu, och massa fina vårkläder, är lite trött på att dra på sig alla dessa

kläder om snön ändå inte tittar fram, för i såna fall är det klart värt!


Vad tror ni? Blir det något pulkaåk i år?

 

Av emma olofsson - 11 januari 2012 22:13


Men vaaaaaaaa faaaaaaaaaaaaaaan!

Började på ett inlägg, en lång årsresumé (juni), 18 bilder med text och allt,

sen vaknar Romeo och jag blir automatiskt utloggad, allt försvinner...


Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!


Och gissa vem som fortfarande är vaken... unge herr Romeo!

Och gissa vad det står på hans pyjamas?...


I Need No Sleep!

 

Av emma olofsson - 11 januari 2012 18:57


VIlket evighetsprojekt jag håller på med..

Jag fotar ju en del med både mobilen pch kameran, nu är mitt lilla

projekt att föra över alla bilder från mobilen till externa hårddisken.

Grejen är att jag vill ha ordning och reda så jag delar upp fotona i olika mappar osv..


Titta vad jag hittade: gullprinsen!


  


Sötaste små fossingarna ever! Romeo var 1 dag här.   

Av emma olofsson - 11 januari 2012 13:51


Julen är nu utstädad, jag har aldrig tyckt att det var så skönt som nu!

I vanliga fall brukar jag tycka det är lite sorgligt att ta bort julen, nu

känner jag en enda stor lättnad, och ser fram emot ett nytt år!


Min vän Ina och hennes son Santino är hemma hos oss idag, därmed inga inlägg..  


Hörs strax! 

Av emma olofsson - 10 januari 2012 18:49

 


Gosdag idag med min son! Vi träffade min vän Vanessa, shoppade lite grann till min söta son, vill köpa allt gulligt jag ser till han, tittar knappt på något till mig själv längre, lustigt hur snabbt livet kan förändras. Förut så kunde jag knappt gå förbi en affär utan att jag bara var tvungen att köpa något till mig själv... nu ska jag natta min lilla älskling, årsresumén fortsätter sen!


  

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards