emmalovesjonatan

Alla inlägg under mars 2011

Av emma olofsson - 31 mars 2011 23:43


Så himla kul, har fått höra nu från flera stycken nu att

dom vill höra fortsättningen på min förlossning.

Självklart ska ni få göra det!! Måste bara få tid till

att skriva, tänkte ge er en rätt detaljerad beskrivning   

Förhoppningsvis så hinner jag skriva den imorgon.


Ska göra mig iordning nu och pussas med fästman & bebis!   

Love my life!

Av emma olofsson - 31 mars 2011 18:32


Meeeen då, jag och Jonatan (=jag) har bestämt att vi ska

vrida på dygnet lite grann vi har ju gått och lagt oss typ

1-2 och sovit till 10-11 varje dag... SÅ imorse gick vi upp

vid 8, kändes lite trött men ändå bra...


SÅ vad händer, vi somnar i soffan alla 3 och vaknar nu....



Av emma olofsson - 31 mars 2011 09:25

God morgon!

Idag är en härlig dag!! Började skriva på ett inlägg imorse

sen fick jag fullt upp, heheee

Började dagen med en grym frukost, hallonjuice, fil & musli & ägg SMASK!


Vid 10 tiden fick vi hembesök från BVC, allt gick jättebra, min lilla

pojke går upp i vikt som han ska, känns så himla skönt att veta

att han får lagom med mat.


På tal om mat, herrejösses vad jag producerar mjölk, tuttarna blir

alldeles stenhårda, och då menar jag hårda som STEN om jag inte

har ammat på ett litet tag, måste köpa en bröstpump och amma ut det

första innan lilla Romeo äter, kul att äta från en stentutte liksom...

Mysigt, NOT!


Nu ska jag och Jonatan äta lunch, sen en promenad i det fina vädret!

Av emma olofsson - 30 mars 2011 22:38


Gillar inte att klaga speciellt mycket men nu måste jag

erkänna att jag är trött och har ont i ryggen, skulle

behöva en riktig prinsessmassage!

Har tvättar sen halv åtta imorse, dammsugit, städat och

framförallt tagit hand om min lilla älskling Romeo.

Självklart har Jonatan hjälpt till, men som ni vet så

räcker tiden inte riktigt till alltid.


Men nu är lägenheten i tipp topp och jag känner mig superglad

över att vi äntligen är färdiga!


Nu ska vi äta vaniljbullar och sen så lovade älsk mig massage nyss!

Yaaaay!


  

Av emma olofsson - 30 mars 2011 19:29


Idag har min lilla bebis varit mycket mammig, han har blivit

ledsen när jag lagt ner honom i sängen eller ja, släppt ifrån

han överhuvudtaget, så därför inte speciellt mycket bloggande..


Idag gick vi en härlig promenad, jag, Romeo och Jonatan, vi

handlade lite nödvändigheter och njöt av det härliga vädret!

Romeo sov under hela promenaden, känns som att han gillar det!


Undrar en sak, hur små kan bebisar vara för att "köra" lite med

föräldrarna? Alltså typ skrika för att dom vet att man tar upp dom

så fort dom gör det osv.. hahaa bara undrar!

Av emma olofsson - 30 mars 2011 07:46


Idag är en mycket speciell dag!

Idag skulle min son varit 1 dag gammal om han kommit som

beräknat! Men nu ligger han här i vår säng och är 12 dagar gammal!   

Han har verkligen förändrat hela mitt liv på en natt, inget annat

känns speciellt viktigt längre, om han mår bra, är allt bra!

Visste inte hur en sån liten underbar kunde skänka en SÅDAN glädje,

klart jag förstod att man fick en till att älska, men inte såhär.


Älskar dig min Romeo mest och gränslöst!   


Idag är jag tröttizzz, har precis lagt en tvätt i maskinen, ska gå och

lägga mig ett tag till, bebis plus pojkvän sover fortfarande.  

Vi måste verkligen vända tillbaka på dygnet, går inte och lägger oss

förräns typ 1 på natten och sover till 10-11 på förmiddagen..

Som småbarnsförälder ska man väl somna tidigt och gå upp tidigt heheehe


Näe nu ska jag gå och pussa, krama och lukta på världens vackraste son!


Hörs sen!


Av emma olofsson - 29 mars 2011 22:28


Åhhhhhh vill bara lägga mig ner och gråta, har filmat en massa med

min kamera och nu kan jag inte hitta filmklippen..

Är det någon som kan hjälpa mig?

Har filmat med min Sony Nex 5, snälla hjälp!


Av emma olofsson - 29 mars 2011 18:51


Vad tycker ni om offentlig amning?

Jag har funderat till och från på detta, om man till

exempel är ute och promenarar, inte kan bebis vara tvungen

att vänta någon timme tills man är hemma?

Eller om man är i något shoppingcentrum, om bebisen bara

skriker, är hungrig och ledsen, är det inte bättre att bebisen

får mat och blir glad?


Och är det så läskigt med tuttar egentligen?

Borde inte amning vara det mest naturliga i världen?


Vad tycker ni?

Ovido - Quiz & Flashcards