emmalovesjonatan

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av emma olofsson - 1 mars 2011 19:22


Är nu hemma från amningskursen, så känsloladdat det var!

Vi  fick se en film om när barnet liksom knyter an mamman,

när dom lägger barnet på mammans bröst och barnet går igenom

en massa procedurer, som att titta på mamman, klämma på hennes

bröst, suga lite på bröstet, tittar på pappan.. Alltså det var så himla

fint, det verkar vara en så otroligt mäktig känsla när bebisen knyter

an till mamman, pappan, bröstet.. Åhh satt och stortjöt samtidigt som

jag fnissade, det blir så för mig när jag inte ritkigt vet hur jag ska beté mig.

Nu längtar jag ännu mer efter Romeo, trodde inte det var möjligt.


Jag älskar att jag snart blir mamma!   

Av emma olofsson - 1 mars 2011 17:00


Jag berättade imorse vid frukostbordet (lägligt nog) om slemproppar

för Jonatan, han höll på att kräkas och undrade såklart varför jag

var tvungen att prata om det just nu, vid frukosten.

För er som inte vet är jag rätt impulsdriven med vad jag säger ibland..


Min stackars älskling blev självklart asaäcklad och tyckte det var lite överinfo, men nu undrar jag såhär.


Man ser t.ex på Facebook att folk skriver till höger och vänster om att

”då och då gick vattnet”, ”mitt vatten har gått” osv, men ingen skriver

om slemproppen, varför skriver ingen om slemproppen?


Är det pinsamt? Jag håller med om att det är det äckligaste namnet som någonsin har hittats på, vem var det som hittade på det namnet liksom?


Nu mina fina, jag tänkte lotta ut min slempropp när den nu kommer, motivera varför ni vill ha den och vad ni ska göra med den så blir det som en tävling här på bloggen!


Hahahaaa näe men nu skojade jag allt med er som inte förstod!


Men funderar starkt på att lägga ut bilder iallafall   

Nu tycker ni att jag är lite småäcklig som skriver om det här, men glöm inte

att alla som ska föda får en slempropp, ni, era mammor, mormödrar, systrar, vänner, grannen, ja alla ska ni någon gång konfronteras med en slempropp!


  


Hörs sen

Puss&kram

Av emma olofsson - 1 mars 2011 15:02


Vid 17.00 kommer ett tidsinställt inlägg, mycket intressant!

Handlar om slemproppar!

Av emma olofsson - 1 mars 2011 14:27


Sov när jag kom hem. är ju lite småskruttig med kristallsjukan,

vaknade inatt av att hela rummet snurrade och var var tvungen

att gå på toa, höll på att ramla flera gånger och vägen till toan

kändes jättelåååååång..


Är det någon av er som haft kristallsjukan?


Ska börja röra mig snart mot Sös, ska på amningskurs ikväll,

men innan dess måste jag till liljeholmen och hämta ut lite saker

på kemtvätten och sen småshoppa lite granna.


Kan inte tvätta för tillfället, eftersom vi ändå har kaos liksom..

Så jag tänkte handla nya kläder att ha på mig så länge tills kaoset

lagt sig! Nu lät det lite sådar kan jag tänka mig, men det är inte så

konstigt som det lät, tänkte handla någon ny tröja och kanske ett

par gravidleggings och något mer    ska tvätta på torsdag, för då har

antagligen kaoset lagt sig.



Av emma olofsson - 1 mars 2011 11:10


Var som sagt hos en arbetsterapeut på reagera-kliniken och

prövade ut handskenor, men blev så tväräcklad av dom så

att jag gick därifrån utan någonting alls... Fast vi kom överens

om att jag skulle börja med handledsskydd och om dom inte hjälper

så får jag komma tillbaka och hämta dom läskiga skenorna...



Det som jag inte klarade av med dessa skenor var faktiskt inte fulheten, utan det

är att man endast får hyra dom, det betyder att massa folk har haft dom innan..    jag är rätt fjantig, jag vet! Men jag grejar inte riktigt att jag inte vet vilka som haft dom innan.. Jag skulle sova med dessa, tänk så många andra som sovit med dessa.. Jaja så jag gick till Apoteket och köpte handledsskydden som jag

tack och lov är första användare på    Så jag håller mina avdomnade tummar

på att dom hjälper, annars blir det dom blå skenorna...   

Av emma olofsson - 1 mars 2011 07:56


Jag har märkt att ni läsare är som mest intresserade när jag

har magbilder, visar imorgon förresten! Då är jag i vecka 37 .  


Vill ni att jag ska ha magbilder åt andra hållet också?

Hahah nu fattar ingen vad jag menar, det märker ju jag det!


Alltså jag menar, vill ni ha magbilder även fast bebis är ute och se magen

bli mindre för varje vecka? Vågar jag det? Kommer jag se förjävlig ut?

Vill ni det?

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards