emmalovesjonatan

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av emma olofsson - 13 mars 2011 22:26


Så, nu kommer en uppdatering om min grymt härliga dag!!

Har bara gjort saker som gör mig gott, så ska alla mina dagar se ut!

Först så drog jag och Jonatan oss riktigt länge idag, kom upp från sängen

typ vid 13.00, får passa på innan man har en baby!   


Är så glad över att våren snart är här så jag smygbörjade lite med

mina Converse och lite våriga kläder.. (lite trött tjej...)

  


Sen så vi oss i kragen och åkte för första gången till ett centrum i Haninge

som heter Port 73, jag var nyfiken på några inredningsaffärer där,

vi åt även en lunch/middag, kan verkligen rekommendera den maten, SÅ GOD!

Och jag är rätt kräsen vad det gäller mat, den här maten får absolut en stark 3:a av 5!


Jag  åt Tikka Masala, smakade inte som en vanlig Masala, den här var GOD!


Jonatan åt Tandoori, även den smakade mycket godare än vanligt!

Try it!    Min var lite godare än Jonatans by the way, så ta en Tikka Masala om ni är där heheee


Därefter tog vi oss till Jack och Janna för att fira Janna lite till!

Prinsessor ska firas!!! Sen åkte vi hem till min mamma och fikade lite

till, nu måste jag sluta med all fika, börjar rulla snart...



Av emma olofsson - 13 mars 2011 21:22


Sitter hemma hos min mámma nu och ska snart åka hem,

uppdaterar med bilder hur min dag har sett ut!


Hörs snart

puss & kram

Av emma olofsson - 13 mars 2011 13:08


Bloggade ju inget överhuvudtaget igår, detta för att hela dagen var

fullspäckad och framförallt för att natten var riktigt jobbig (förrgår natt alltså)


Förrgår

Jonatan var ute på krogen i förrgår och jag satt hemma och tog det lugnt, tittade på film, lyssnade musik och åt godis. Helt plötsligt får jag en sprängande huvudvärk, det liksom trycker bakom högra ögat och halva huvudet, trycker liksom panikont.. Jag lägger mig och försöker blunda i soffan i hopp om att det går över. Jonatan kom hem vid 2 på natten, var fortfarande vaken då. Sen slumrade jag till i ca 2 timmar och vaknade av huvudvärken, den var mycket starkare då, jag väcker Jonatan som förvånansvärt vaknar snabbt (han hade ju druckit en del   ) Jag var i detta läge rätt orolig, hade aldrig varit med om en sån smärta i huvudet förut, han ringde till sjukvårdsupplysningen och blev hänvisad till förlossningen (?), dom bad mig ta en alvedon och sen ringa tillbaka efter 30 minuter, jag somande dock och mådde bättre när jag vaknade ca 2-3 timmar efter.


Var helt slut hela dagen igår för att jag fått för lite sömn, dom på förlossningen sa att jag måste börja ta det mer lugnt, flänger ju runt en del och har svårt för att sitta still   ....


När vi vaknat till ordentligt och gjort oss iordning åkte vi hem till mamma, där vi hade ett slags möte, berättar inget mer om det, inte nu iallafall OBS mötet rör inte mig eller min familj, så det är ingen knasigt!


Sen åkte vi och köpte presenter till Janna som fyller år idag, köpte en box

"the office" Jonatan tycker den är galet kul... får se vad Janna tycker om det, sen köpte vi en till grej som jag inte berättar här..


Därefter hem och byta om, sen åkte vi till Kaknästornet och åt där på restaurangen med Jack, Janna plus Jannas syster Ina och hennes vän Romina, och en kille som heter Grant. (För er som missat vilka Jack och Janna är så kan jag berätta det, Jack är Jonatans bror och Janna är hans flickvän).


  

  

(bilder lånade från google)


För er som inte varit där kan jag verkligen rekommendera det stället,

riktigt häftig utsikt därifrån, är ju 30 våningar högt..


  


Åt god mat, till förrätt så beställde jag en Toast skagen, originellt va?



TIll varmrätt beställde jag en kalventrecote med pommes och bearnaise.



Sen var magen full, orkade ingen efterrätt   


När vi var färdiga med maten så åkte vi hem till Jack och Janna och åt en

supersmaskig tårta, väl hemma gjorde jag iordning mig på en gång och somnade i soffan när älsklingen tittade på film.


Snipp snapp snut så var gårdagsberättelsen slut!

Av emma olofsson - 13 mars 2011 08:23


Hej allihopa.. vart en helt bloggfri dag igår..

Jag hade en helvetesnatt och sen en fullspäckad dag.

Berättar mer sen, måste gå och sova lite mer..   


Puss&kram

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards