emmalovesjonatan

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av emma olofsson - 8 mars 2011 22:39


Har haft fullt upp idag men ändå inte gjort så mycket,

fattar ingenting, har jag slagit i huvudet? Jag har liksom varit

påväg att göra en massa saker men ändå inte fått nåt gjort..

Well.... eller ja, jag tvättade all smutstvätt, städade lite och sånt kul..

Nu ska jag och älsklingen kolla på Svensk maffia på tv4play och äta

MumsMums och mars, bytte ut semlorna mot det!   

Imorgon får ni bättre uppdatering!


Massa pussar

Av emma olofsson - 8 mars 2011 17:21


Ett tips för att inte sitta och bli ledsen eller helt enkelt tycka synd

om sig själv är att helt enkelt hålla sig borta från deprimerande saker,

exempelvis (något som jag tycker är så jävla töntigt) är att sluta

lyssna på sorglig musik när man är ledsen, sätt på något glatt!


Prata och umgås med folk som ger dig energi, istället för självömkande martyrer!

Finns tyvärr väldigt gott om såna människor, slå dig fri!


Gör sånt som helt enkelt gör dig glad, kommer ni ihåg när jag gick till frissan förra veckan? Då hade jag egentligen en riktig skit-dag och ville bara ligga och gråta under täcket, men istället tog jag mig i kragen och fick en riktig toppen dag! Beställde tid hos frissan och gick därifrån och kände mig superfin!


Nu låter jag som en fjant, men ut och ta en promenad! Det hjälper verkligen!

Det kan bota en massa! Eller träna på annat sätt!


Shoppa något!! Det brukar göra mig lite gladare iallafall, älskar känslan att ha på mig något nytt!


Lägg dig och sov, ibland hjälper sömn något så in i bäng! Men passa dig för att sova för mycket, det är inte heller bra!


Träffa kompisar, sitt inte hemma och tyck synd om dig själv! Det blir inte bättre för det!!


Ge folk komplimanger, bli helt enkelt är snällare och mer givmild person, det får du tillbaka hundra gånger om!



Har ni något mer tips? Skriv gärna! Tycker det är så viktigt att ge folk lite inspiration till glädjekällor   

 

 


Av emma olofsson - 8 mars 2011 12:08


Idag är en sån där fixar-dag! Har tvättstuga, fixar lite hemma,

viktigast av allt är allt är att tvätta alla Romeos saker till sängen

och resten av hans kläder, sen vika in allt i garderoben och tillsist

bädda hans säng.. aaaaaw gulligt va!


Jonatan kom hem på lunchen, åt lite mat och sen så kollade

vi på en lägenhet uppe på åsen, Jonatan blev asa-tänd på den

och jag ville bara därifrån, näee bor hellre kvar i vår fina!


Men hörni, vilket underbart väder det är idag!

Ska försöka övertala Jonatan att hitta på något med mig

sen när han slutat jobbet, typ dricka varm choklad i solen

nånstans kanske?

Mmmmmmm


Eller kanske hämta ut barnvagnen idag?

Har visat den förut, men för er som inte såg den så ser den ut såhär:


  


Vad tycks!

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards