emmalovesjonatan

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av emma olofsson - 28 mars 2011 20:24


Jag har som mål att till sommaren ha körkort, vad tror ni?

Går det att plugga och övningsköra med en liten bebis?


Åhh det är så många runt omkring mig som har fått barn,

känns som att det här kommer bli en grym sommar med

massa vänner med bebisar, kanske ett glas rosé slinker ner?


VILL HA SOMMAR NU!!



Av emma olofsson - 28 mars 2011 15:37


Hahahahaaa så typiskt Jonatan, eller ja så typiskt killar

överhuvudtaget... ok, nu till saken...


Innan min lilla son föddes så köpte jag kläder i storlek 50

och i storlek 56, ville inte köpa för mycket i minsta storleken (50)

ifall han skulle vara en stor bebis.. vissa bebisar kan knappt ha 50 liksom..


Men så föddes mitt mirakel, 3065 gram vägde han, 51 cm lång, min lilla hjärta.


Så han var inte direkt en jättebebis, så storlek 50 var alltså för stort,

han har 5 pyjamasar i den storleken och några fler i större storleken,

så jag har sagt åt Jonatan att han måste få mer pytte pyjamasar,

Jonatan åkte idag till Babyland och handlade både det ena och det

andra, och 2 pyjamasar i minsta storleken... men han köpte 2 likadana..??


hahaaaaa älskar dig min Jonatan

Av emma olofsson - 28 mars 2011 13:36


Hur glad blir man inte av solen egentligen!!

Kan knappt bärga mig förrän jag och Romeo kan börja

ta långa vårpromenader och kanske stanna på vägen på

något fik, amma lite, dricka lite varm choklad.

Love my life!


Nu har Romeo sovit ca 1 & 1/2 timme, känns som en evighet,

längtar tills han vaknar, går och pussar och klappar på han stup i

minuten, då rör han på sig och sträcker sin lilla kropp och putar

med dom små läpparna fast han vaknar inte.

Tror nog han har ärvt sovvanor och matvanor från sin pappa,

Jonatan kan nämligen sova hela dagarna med undantag för matpauser..



Av emma olofsson - 28 mars 2011 12:53


Effektiv dag! När Romeo sover så tvättar, diskar, städar, dammsuger jag..

Blää vill bara ligga och titta på mitt underverk, ska seriöst fråga Jonatan om

hemhjälp, en städerska en gång i veckan är väl inte så mycket begärt?


Jag går och tittar på Romeo säkert en gång var femte minut, har är världens

vackraste!    Älskar mitt nya liv med min son!



Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards