emmalovesjonatan

Alla inlägg under februari 2011

Av emma olofsson - 28 februari 2011 23:12


Har ni saknat mig?   

Har haft lite mycket i huvudet nu i två dagar, dels kristallsjukan igen..

och sen har vi haft så asamycket att göra här hemma!

Nu är elen fixat, riktigt skönt, men nu är projekt nr 2 på gång...

Nämligen att ordna med all klädförvaring, enligt Jonatan så har jag för

mycket kläder, men han snackar bara strunt! (Kan man ha det?)

Så vi har nu nya garderober som vi måste fixa och ordna med...

Lägger upp före och efter bilder sen så ni får se heheehee time for more shopping!


Imorgon ska jag träffa en arbetsterapeut, jag ska få skenor till mina

händer, dom har ju varit avdomnade i ca 3 veckor nu.


Idag var vi på ultraljud, min lilla bebis har ju legat över sin kurva nu

dom senaste besöken, och för er som inte fattar vad jag menar med det så

är det så att barnmorskan mäter magen med måttband och så räknar dom ut

om bebis ligger under eller över kurvan, det är sisådär pålitligt.


Jag har sagt att jag vägrar trycka ut en jättebebis för både min och hans skull

så då fick jag alltså göra ett ultraljud idag så vi kunde få veta hur stor min

bebis är exakt, han väger idag 2686 gram, PRECIS PÅ KURVAN, PRECIS PERFEKT!

Åh han var så söt! Längtar massor!!


Ska bli bättre på att blogga nu igen men mitt huvud funkar inte när det är stök

och bök här hemma heheheee


Pusspåer   


Av emma olofsson - 27 februari 2011 17:40


Har haft en bloggpaus hela dagen, har verkligen mått dåligt!

Har vaknat ungefär varannan timme inatt och varit vaken typ

en timme varje gång, detta pga min extrema nästäppa...

Hade ingen nässpray så har knappt kunnat andas på hela natten.


Alltså jag har fått en gravidnästäppa, den har hållt i sig sen jag var

i fjärde månaden och det går bara att andas med hjälp av nässpray...

Så jag har gått runt i lägenheten för att täppan ska släppa, sen

försökt snyta mig för kung och forsterland, hur hårt som helst

så att jag fick massa sammandragningar... Såhär höll det på HELA

natten.


Så jag sov sammanlagt kanske 2-3 timmar inatt, vid sju på morgonen

klädde jag på mig och skulle precis åka till apoteket i stan, då vaknade

Jonatan och skjutsade in mig, var helt gråtfärdig vid det här laget.


Ni kanske tänker, "vadå att vara lite täpp gör väl inget",

men jag kan lova er att det inte finns en tillstymmelse till andning

jag blir liksom paniktäpp.


Så vi åkte iallafall till Scheele apoteket i t-centralen, sen hem,

åhhh vilken fröjd det var att äntligen ha min nässpray och gå'och lägga mig en stund igen! Men hade ingen vidare ro i kroppen så jag började städa....

hahaaaa är knäpp ibland!


Efter några timmar så somnade jag om och vaknade för någon timme sen,

nu står jag och rullar köttbullar för fulla muggar! Jonatan önskade sig det

till middag!   



Av emma olofsson - 26 februari 2011 19:33


Det var verkligen ett jättefint dop, allt var perfekt, solen sken

Janna sken, alla var på ett gott humör! Kyrkan var jättefin.

Om jag inte redan var döpt så skulle jag också vilja döpa mig

i vuxen ålder, så fint var det idag! Nästan så jag vill döpa mig igen!



Här ser ni min fina Janna bli döpt, i bakgrunden står Jannas vän Petronella som också döpte sig denna dag.



Roligt nog så blev Janna och hennes vän varandras gudmödrar idag, hur sött är inte det?   



Efter dopet så bjöd Janna på himelsk god smörgåstårta och glasstårta!


  


Smask!


  


Kolla in Humle och Dumle hahahaaaa såhär är vi i ett nötskal!


Något som var lite kul när jag var där i kyrkans festlokal var att jag

undrade vart toaletten låg, och då öppnades dörren av sig själv.. hahahahaaaa

Hur stora är oddsen på det, men det är visst något med att vara så nära Gud!


Riktigt fin och minnesvärd dag blev det!


  

Av emma olofsson - 26 februari 2011 19:13



Dagen började ju med att Jonatan fick spasmer på sin frisyr så

vi var tvungna att skynda till frissan innan dopet    fin blev han, han

rakade av sig allt, hann köpa doppresent till Janna och sen så mitt

FÖRLOSSNINGSPUDER! Hahaaaa

  

För er som vill ha ett bra puder kan jag verkligen rekommendera

Sensai! Kostar 600 med dosan och sen 400 med bara puder refillen!

Kostar att ligga på topp!    

Nu undrar ni vad jag menar med förlossningspuder, det är såklart

ett bra puder som ska täcka ifall jag blir rödblommig vid förlossingen,

vill inte se ut hursomhelst på de första fotona med min son hahhahahaaaa


Återkommer strax med bilder från Jannas dop


Puss&kram




Av emma olofsson - 26 februari 2011 15:11


Åhh så fint det var på dopet, tänkte berätta mer om det & lägga upp

bilder sen när batterierna till min kamera är laddade, hade ett väldigt

flyt, fotade en massa, och sen precis när allt var slut så dog

kamerabatterierna! Sånt gillar vi!


Några var nyfikna om vad jag menar med förlossningspuder, hahaa

vad tror ni?


Berättar sen! Ska vila lite nu framför tv:n   

Av emma olofsson - 26 februari 2011 10:31


Jag läste i en tidningsartikel häromdagen där stod det att man som gravid ska undvika schampo, nagellack, parfym och smink, då en forskning säger att barn kan utveckla adhd om deras mammor exponeras för så kallade ftalatkemikalier.


Dom säger att det kan framkalla koncentrationsstörningar hos foster.


Seriöst, jag tvättar håret som dom flesta andra fräschingar (hehe) med schampoo, jag använder nagellack för jämman, jag luktar gott av olika parfymer och sist men inte minst så sminkar jag mig varje dag, är jag en dålig mamma nu?


Borde jag tvättat håret med bara balsam i 9 hela månader?

Skulle jag skitit i smink?  Parfym?  Skulle jag gått med tråkiga naglar?


Och sist men inte minst, hör och häpna, jag har även färgat håret under graviditeten, är det typ ”Soc, kom och hämta mitt barn, jag är en riktig nonchalant skitmamma”?


Har hört från höger till vänster om vad man ska undvika under graviditeten, allt från att man absolut inte får äta lakrits till att cheddar är livsfarligt, det är fan inte helt enkelt alltså.

Av emma olofsson - 26 februari 2011 09:19


Uppe med tuppen?? Så känns det iallfall hahaaaa, jag satt uppe igår till

klockan 02.00, tittade färdigt på en av filmerna vi hyrde igår,

Jonatan somnade så sött på soffan!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag ska Janna döpa sig, känns väldigt

speciellt faktiskt! Hon är alltså född 85, så hon är ingen bebis, så kanske därför så känns det extra betydelsefullt!


Ska snart väcka Jonatan så ska vi åka och äta frukost på något mysigt

fik, sen shoppa lite   därefter drar vi nog direkt till dopet!


Jag ska idag handla ett förlossingspuder, hahahaaaa

någon som förstår vad jag menar med det?


Av emma olofsson - 25 februari 2011 21:55


Ikväll åkte jag och Jonatan till Lidingö gav nycklarna till

dom som köpt lägenheten, så nu är det sorgligt nog adjöss med den

fina lägenheten, känns sorgligt på något sätt!

Sen åt vi på en restaurang där i närheten som heter Jernet, vi

åt varsin chilihamburgartallrik.


  


Sen fick jag skjuts hem till Vanessa och fick se hennes fina nya lägenhet,

hon har fått världens drömlägenhet mitt på söder, så stor så hon inte

vet vad hon ska göra av all plats, sååååå fin! Min spetis det gjorde du bra!


Sen hämtade älsklingen mig så hyrde vi 2 filmer och köpte godis, ostbågar och

popcorn, så nu måste jag ge mig iväg till soffan och få massa kärlek och svulla

i mig goooodis!

Hörs sen!

Ovido - Quiz & Flashcards