emmalovesjonatan

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Jag låtsas som jag aldrig existerat

Av emma olofsson - 28 mars 2012 13:25


Något som är riktigt bra när det är lite småruggigt väder ute  är att det blir lite fler blogginlägg från min sida, anledningen till det är att datorn kan stå på köksbordet utan att bli förstörd av solens strålar och är därmed mer lätt tillgänglig! När solens fina strålar kikar fram så blir det galet ljust och soligt i mitt kök och då måste jag ta bort datorn och lägga den i tvbänken, annars får min lilla son tag på den och då känns det alltid sjukt jobbigt att ta fram den. Hur kan det vara så? Alltså hur jobbigt är det att plocka fram en dator som ligger högst upp i en låda som är riktigt lätt tillgänglig? Jaja det är lite sån jag är, förstorar upp vissa saker och tycker dom är sjukt jobbiga, medans andra saker som en annan skulle tycka vara jobbiga gör jag med en klackspark. Varför vara som alla andra när man kan vara bättre! ;)


Idag har vi bara varit hemma och gosat, ett stort framsteg har hänt idag och det är att Romeo somnade på eftermiddagsvilan utan att bli ammad!! Visserligen vyssjade jag honom och sjöng trollmors sången men det viktiga är att han han somnade utan tutten, nästa steg är att han ska somna själv i sin säng, men det kommer sen när tutten är helt bortkopplad. :) Så jäkla nice, för då kan ju lika gärna Jonatan eller någon i familjen natta Romeo, bara dom kan trollmorssången :) Det är något magiskt över den.


Målet är att jag för första gången ska gå ut i helgen, eller ja första gången sen jag fick Romeo och då vill jag att Romeo inte ska sakna tutten (skulle jag kunnat skära av den hade jag gjort det!), jag hade som mål att dagarna efter hans 1-års dag sluta med amning i samband med nattning, men då blev han sjuk och ville inte ha något annat än tutte= BAKSLAG! Så nu ligger jag sjukt efter i min sluta-amma-i-samband-med-nattning-process, har endast tre dagar på mig att få honom trygg i denna nya rutin, vad tror ni? Märker jag att han mår dåligt av att allt går lite för snabbt så måste jag ställa in helgen. :( Men vad gör man inte för sin son?


Vissa dagar känner jag mig så sjukt tråkig, att jag inte kan ge er något roligt som idag till exempel. då skäms jag nästan, haha, näe men det gör jag inte bara lite.

Jag vill inte vara en sån som har en aptråkig blogg, vissa bekanta bara skriver & skriver och jag blir så grymt uttråkad av deras bloggar, dom bara skriver rent sagt tråkigheter och ointressanta saker, märker jag att min blogg endast drar åt det håller så slutar jag med en gång och raderar skiten och låtsas somatt den aldrig existerat!



Så förlåt mig idag, men jag är inte alltid såhär tråkig, mestadels har jag en riktigt sköööön humor!  hehe

Foton kommer strax!!


Pusss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma olofsson - 2 april 2012 22:16

Har fortfarande inget internet.... Inte kollat upp ngn ny operatör heller.... Snart kommer Blogg appen, då blir det fler inlägg, som det är nu så ruttnar jag redan vid inloggningen när jag bloggar från mobilen, hoppas det blir enklare sen.. :) nu sk...

Av emma olofsson - 1 april 2012 21:56

Vi har inget internet hemma, skriver från mobilen och håller på att bli galen!! Allt tar sån tid så jag får ont i magen. Varför har vi inget internet hemma tror ni? 1. Vi hade inte råd att betala räkningarna? 2. Vi har sagt upp vår skitoperatör...

Av emma olofsson - 31 mars 2012 11:46

  Men jisses vilken sovmorgon jag fick!!! Till 11.00!! Jag borde vara riktigt utvilad och pigg... OM DET INTE VORE SÅ ATT UNGEN VAKNADE MELLAN 01.30-04.30 ÅHHHHHHHH!!! :( Jag som hoppades på en drömnatt för jag har massor planerat idag, har int...

Av emma olofsson - 30 mars 2012 23:59

  Godnatt nu alla där ute, nu ska jag gå och lägga mig i sängen, fattar inte vad jag gör uppe fortfarande, vet ju att Romeo vaknar tidigt, eller ja just ja, det är ju lördag imorgon kanske kan övertala Jonatan att ta morgonen? :D Tänkte faktiskt ...

Av emma olofsson - 30 mars 2012 22:50

  Åhh har nojja här hemma!!! Känns som att jag ha tappat massa kläder när jag konkade på berg med tvätt från tvättstugan och hem, ser framför mig att det ligger ett par trosor i hissen eller nåt, ååhhh så genant, skyller givetvis på grannen om någo...

Ovido - Quiz & Flashcards