emmalovesjonatan

Alla inlägg under mars 2011

Av emma olofsson - 3 mars 2011 22:03


Hahahaa ni ska se hur det är här hemma! Jonatan håller som sagt på

att måla om i sovrummet, det betyder att vi ställt sängen, byrån, spjälsängen och en slags hylla i vardagsrummet, så jag är liksom instängd i vardagsrummet.

Min mage är så stor så jag kommer inte ut nånstans... hahahaaaaa

Heeeelp meeeeeee!   


Lite kul är det, vet att jag lovade er bebisklädesbilder, men jag orkar inte

sitta och ladda upp bild för bild, lovar er sen eller imorgon!


Puss

Av emma olofsson - 3 mars 2011 20:43


Står och tittar på min fina älskling som står och jobbar och sliter,

hur fin är han inte på en skala    är så kär!!

vi ska måla om vårt sovrum vitt, det har varit grönt, typ mysgrönt,

jättefin färg egentligen men är trött på den!

Snart är allt färdigt här hemma, ska bli så härligt att bara gå runt

och små fixa och vika om bebiskläder hundra gånger.


Tänk er, snart är jag en mamma!


Av emma olofsson - 3 mars 2011 18:35


Haft en riktigt härlig dag! Åkte in till Odenplan och mötte min

lillasyster Anna och tog en fika, sen åkte vi förbi mitt jobb och

lämnade min arbetstelefon, sen så hann vi även med lite mer

shopping, handlade 3 till pyamasar till Romeo plus lite till   

Snart har jag fyllt min shoppingkvot för denna månad haahaaa


Nu är det dags för annat här hemma, ska laga mat nu, sen hjälpa

Jonatan med att måla sovrummet, tar före och efterbild!


Sen kommer även bebiskläderna upp!


Pusspåer 

Av emma olofsson - 3 mars 2011 10:30


Tänkte lägga upp kläderna jag handlat till min lilla stjärna men hinner inte det,

måste gå alldeles strax, har lovat att möta upp en av mina småsyskon och ta en fika i stan, så jag ska gå strax! Lägger upp bilderna på hans små kläder sen istället! Men lägger upp 1 bild iallafall, hittade filten jag så gärna ville att han skule ha...


  


Den ljusblå alltså, så himla fin och mysig! Från Lexington, den är lite dyrare men jag tycker det är värt! 

Den andra filten är från HM, riktigt mysig den med, ett bra budgetalternativ!


hörs senare

Puss&kram

Av emma olofsson - 3 mars 2011 09:01


God morgon alla glada & sura   

Pratade precis med min gamle vän Ozzie, han tyckte det var helt otroligt att jag verkade vara så glad och pigg trots att jag är höggravid.

Jag är alltså beräknad att föda om 3 veckor för er som inte visste det!


Jättekul att höra, men min kontring till han blev:

"Jo men jag är bara gravid, jag ska få ett barn, har ju ingen allvarlig sjukdom."

 

OBS; det jag kommer skriva nedan är absolut inte menat till dom som har otroligt komplicerade graviditeter!!!


Men alla övriga; min graviditet har inte heller varit en dans på rosor!

Har haft en del komplikationer, MEN det är inget jag har valt att skylta med!

Men vi kom fram till att vissa människor är helt enkelt kåta på att klaga,   

t.ex på facebook, seriöst, hur många uppmärksamhetssökande finns det inte

där? Ok om man någon gång skriver något lite negativt som status, men vissa

skriver det hela tiden, det blir ju bara patetiskt....


Så jag tänkte att ni ska få höra om min graviditet sen, hur den har varit från

början till slut! Som sagt, har inte haft några större komplikationer och det är

jag grymt tacksam för!! Men har stött på lite hinder här och var kan man säga!


Fast dom här människorna vi pratade om som helt enkelt var kåta på att klaga exempelvis på facebook, det var inte endast gravida!!

Det var alltifrån:

                         "Jag har gett dig allt"

                        "Vilken jävla skit dag"

                         "Hur kunde du göra så mot mig"

                         "Är ledsen"

                         "Orkar inte mer"

                         "Varför ska allt hända mig"

                         "Allt bara suger"

                         "Ingen tycker om mig"....

 

Jag förstår och tycker synd om vissa av dom här som skriver såna saker, men varför skylta med det? Varför inte ta det över en fika med en god vän?

Blir det bättre av att skriva vilket sämst liv man har gång på gång?       

Som sagt, ok att man skriver något negativt nångång ibland, men man märker vilka det är som går igång på uppmärksamheten, dom som sällan skriver något annat än EMO-statusar. Till er med EMO statusar; hoppas ert liv blir bättre snart, verkligen! 

 

Får ju höra från höger till vänster om att jag verkar ha ett så perfekt liv, men tro mig, jag spyr också galla ibland, men man kan inte göra det alltid, livet är för kort och faktiskt, hör och häpna, alldeles för bra för att endast fokusera på dåligt!

Jag är precis som alla andra, bråkar ibland med Jonatan, med kompisar, klagar, gråter, är grinig, är stressad... Det är mänskligt! Men jag tycker inte alltid att alla mina 400 vänner på Facebook har med det att göra, bara ibland                 

Av emma olofsson - 2 mars 2011 22:21


Hej alla ni   

Lägger upp bilderna på alla bebiskläder imorgon!

Är helt slut idag, måste nog lägga mig och vila lite!


Vi hörs imorgon!


Massa kramar


Av emma olofsson - 2 mars 2011 20:37


Är nu hemma från förlossningskursen, den var precis lika intressant

som amnings och föräldraförberedande kurserna! Gå på dom om ni

ska ha bebis!! Men måste erkänna att jag är så trött i huvudet och

kroppen nu så jag bara vill lägga mig på golvet.

Har varit full rulle nu i flera dagar och jag orkar verkligen inte med

det just nu, vill bara att den här bajsrenoveringen här hemma ska bli

färdig och sen vill jag bara njuta av massa massage, fika med vänner,

lugn och ro, gos med Jonatan mm. Tar snart in på hotell.


På dan hade jag det riktigt mysigt med Maria (lillasyster), vi sprang runt

i massa affärer och letade babykläder, måste säga att det är inte lika lätt

med killkläder som med tjejkläder!!


Lägger snart upp bilder på det jag handlat!


Puss&kram från trött tjej

Av emma olofsson - 2 mars 2011 15:00


Nu när ni ser detta inlägg är jag i stan och handlar bebiskläder

för fullt! hehe älskar att shoppa, mitt förra intresse var att shoppa

till mig själv, mitt nya är att shoppa lite lilla Romeo.


Vid halv fem ska jag och Jonatan på förlossningskurs, den håller

på enda tills halv nio så jag kommer inte hem förrän sent ikväll!


Vi hörs då! Tänkte ta bilder på allt jag handlat under dagen om

ni nu är så nyfikna   


Hörs sen!

Pusspåer solstrålar!


(kommentera gärna)

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards