emmalovesjonatan

Alla inlägg under mars 2011

Av emma olofsson - 5 mars 2011 11:44


Det finns en person som ibland tänker precis som jag!

Det är min syster Susanne, hon slår huvudet på spiken

och säger/tycker vissa saker så det låter som det kommer från mig!


Här är ett exempel, hon kommenterade på mitt tidigare inlägg

"SMUTSIGT OCH ÄCKLIGT"

(om grannen som lagt sin skitiga tvätt i maskinen

på min tid, så jag fick ta ut den, den var torr, vilket betyder att den var skitig

och inte tvättad= bläääää)


Ok, här är hennes kommentar:


"usch vilken märklig granne varför gör man så är man inte rädd om sina kläder? o dessutom skitiga om man ändå gör sig besväret att samla ihop smutstvätt, gå ner i tvättstugan och lägga in skiten i maskinen varför då inte trycka på knappen så skiten blir rent? det ger en känsla av ... skit..."


Hahahaa så klockrent, det ger verkligen en känska av skit!


Nu ska jag sätta igång här hemma, ska diska och dammsuga innan

IKEA!   

Av emma olofsson - 5 mars 2011 09:47


Whheeeeeeey it´s my fucking lucky day!!!!!

Försökte somna om imorse men råkade istället väcka Jonatan

och då vill jag ju inte somna om! Idag ska vi göra något som jag

velat göra jättelänge, nämligen att åka till IKEA!    yeeeey!

Vi ska kolla på ny madrass till sängen, skötbordsgrejer till bebis,

nytt spjälsängsskydd, ny lampa till sovrummet och massa mer!

Fast nu mina vänner ska jag försöka sova en timme eller två,

vill vara pigg sen!

Av emma olofsson - 5 mars 2011 07:39


Bläää hatar att gå upp såhär tidigt för att ha tvättstuga och så

möts man av att någon värdelös skitgranne har sin tvätt i maskinen.

Det har hänt flera gånger, idag så hade personen inte satt på maskinen

utan bara lät sin skitiga tvätt ligga där.. Ibland har någon nonchalant

idiot till och med satt på en maskin på min tvättid.

Blää hatatratt nudda andras tvätt, känns som smutsigt och äckligt!

Men var tvungen att göra det eftersom jag MÅSTE tvätta...


Jaja, nu ska jag försöka sova en timme tills tvätten är färdig,

har varit vaken större delen av natten, vill vara pigg idag, det är

ju lördag liksom!   

Av emma olofsson - 4 mars 2011 21:25


Jag och min Jonatan bestämde oss för att äta ute, gick till

Restaurang Nygammalt, lika gott som vanligt!



Jonatans mat, entrecote med pommes och bearnaise.



Oxfilépasta alltså min rätt!


Nu ska vi lägga oss i soffan och gosa!


Puss & Kram 

Av emma olofsson - 4 mars 2011 16:59


Den förra gillade jag jättemycket! Men det är kul att byta ibland   

vad tycker ni om denna bild? Är inte riktigt färdigt, ska fixa till den

lite men då behöver jag min lillasyster Marias experthjälp!


Nu har Jonatan kommit hem från jobbet, nu är det full rulle igen!

Han fortsätter med sovrummets omvanling, från grönt till vitt!

Ni får som sagt före och efter-bilder men vi måste först bli färdiga!


Tänkte belöna min älskling för att han är så duktig med att han får

välja vilken mat och vilken efterrätt han vill idag till middag!

Plus en massage och massa kramar! Älskar han så sjukt mycket!   


  


Vi 2 för alltid!

Av emma olofsson - 4 mars 2011 14:22


Glömde skriva om en sak till om min graviditet som "drabbat" mig,

det är att jag fått något som heter Karpaltunnelsyndrom, det betyder

att jag fått stickningar och domningar i fingrarna/handen, det ska

tydligen gå över några veckor efter förlossningen.

Man får det för att det är någon nerv som sätts i kläm i handleden tror jag.

För att underlätta så måste jag ha skenor, snyggt va!

Någon av er som har/haft det?




Puss&kram

Av emma olofsson - 4 mars 2011 13:55


Första 3 månaderna var jag jättetrött, jobbade full tid men gick och la

mig så fort jag kom hem.

Det var ju sommar då, så varenda dag sov jag middag på soffan framför en sån där stor fristående fläkt.


Jag mådde väldigt illa och åt det lilla jag fick i mig.

När jag sen gick till barnmorskan och testade mina järnvärden såg hon att dom var skandalöst låga, jag var även otroligt blek vid den här tidpunkten.

Jag började äta järntabletter och började sen bli lite piggare och fick tillbaka min färg i ansiktet.


Jag gick även och kissade hur många gånger som helst varje dag,

kände mig konstant kissnödig, gick upp på natten minst 5-6 gånger varje natt

och kissade, gick aldrig ut utan en massa 5 kronor så jag snabbt kunde slinka in på en betaltoalett, jag trodde detta var normalt, när detta försiggått i ca 3 månader var jag ungefär i 4:e månaden.

Min barnmorska fickhöra om detta och bad mig lämna ett urinprov,

fick då reda på att jag hade en slags bakterie/urinverksinfektion,

fick då antibiotika, då detta inte gick/går över så måste jag vid min

förlossning få antibiotika dropp så att bebisen inte får den här infektionen/bakterien, det är tydligen farligt!

Denna infektion drabbar vissa gravida, inget man kan göra åt. Plus att denna bakterie kan trigga igång sammandragningar, så sammandragningar fick jag smaka på rätt tidigt, fast det har aldrig stört mig!


Något som drabbade mig egentligen från dag ett av min graviditet var att jag började få svårt att sova, har inte sovit en enda hel natt sen jag blev gravid, och förmodar att det kommer dröja tills det också…   


Sen den där förbaskade nästäppan.. hahahaaa den har förföljt mig och hållit sig kvar, jag  är numera en nässprays- torsk, min barnmorska sa att hon skulle remitera mig till Maria Beroende Central för detta.   


Har under hela graviditeten haft svårt för att få i mig tillräckligt med mat,

när magen började växa och bebisen blev större blev detta ännu svårare för

mig, blev mätt och illamående på ingenting, jag måste än idag äta massa gånger

per dag, mycket små portioner.   


Sen har jag som många andra haft ont i magen i början av graviditeten och haft andra små ”problem”, men i övrigt så har jag mått bra! Folk klagar och klagar över sin graviditet, SLUTA upp med det, ni kommer få en riktig belöning tillslut, det finns faktiskt folk som inte ens kan bli gravida, ni förlöjligar dom med ert klag! Och då syftar jag inte på dom som har riktigt tuffa graviditeter av olika anledningar, utan alla dom som bara klagar och gnäller, dra åt helvete liksom,

ni ska få ett barn, ni har ingen hemsk sjukdom!


Anledningen till att jag skrev om detta inlägg är att jag fått höra att jag verkar

ha det så himla bra och perfekt hela tiden bara för att jag mestadels har en

positiv syn på min graviditet och mitt liv, har också vissa svårigheter men

lägger inte hela min tyngd och energi på att tycka synd om mig själv!

Av emma olofsson - 4 mars 2011 13:33


Har legat och somnat och vaknat tills nu... Gick först upp imorse och

åt frukost och sådär, men sen lockade sängen tillbaka mig,

det här är precis vad jag behöver! Bara slappa och vila, så himla skönt!

Living in a dream! Sover ju i vardagsrummet nu, eftersom vi målar om

sovrummet, rätt så mysigt faktiskt! Jaha, vad ska man göra idag då?


Min graviditetshistoria kommer upp strax, håller på att skriva den!


Puss&kram

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards