emmalovesjonatan

Alla inlägg under mars 2011

Av emma olofsson - 13 mars 2011 21:22


Sitter hemma hos min mámma nu och ska snart åka hem,

uppdaterar med bilder hur min dag har sett ut!


Hörs snart

puss & kram

Av emma olofsson - 13 mars 2011 13:08


Bloggade ju inget överhuvudtaget igår, detta för att hela dagen var

fullspäckad och framförallt för att natten var riktigt jobbig (förrgår natt alltså)


Förrgår

Jonatan var ute på krogen i förrgår och jag satt hemma och tog det lugnt, tittade på film, lyssnade musik och åt godis. Helt plötsligt får jag en sprängande huvudvärk, det liksom trycker bakom högra ögat och halva huvudet, trycker liksom panikont.. Jag lägger mig och försöker blunda i soffan i hopp om att det går över. Jonatan kom hem vid 2 på natten, var fortfarande vaken då. Sen slumrade jag till i ca 2 timmar och vaknade av huvudvärken, den var mycket starkare då, jag väcker Jonatan som förvånansvärt vaknar snabbt (han hade ju druckit en del   ) Jag var i detta läge rätt orolig, hade aldrig varit med om en sån smärta i huvudet förut, han ringde till sjukvårdsupplysningen och blev hänvisad till förlossningen (?), dom bad mig ta en alvedon och sen ringa tillbaka efter 30 minuter, jag somande dock och mådde bättre när jag vaknade ca 2-3 timmar efter.


Var helt slut hela dagen igår för att jag fått för lite sömn, dom på förlossningen sa att jag måste börja ta det mer lugnt, flänger ju runt en del och har svårt för att sitta still   ....


När vi vaknat till ordentligt och gjort oss iordning åkte vi hem till mamma, där vi hade ett slags möte, berättar inget mer om det, inte nu iallafall OBS mötet rör inte mig eller min familj, så det är ingen knasigt!


Sen åkte vi och köpte presenter till Janna som fyller år idag, köpte en box

"the office" Jonatan tycker den är galet kul... får se vad Janna tycker om det, sen köpte vi en till grej som jag inte berättar här..


Därefter hem och byta om, sen åkte vi till Kaknästornet och åt där på restaurangen med Jack, Janna plus Jannas syster Ina och hennes vän Romina, och en kille som heter Grant. (För er som missat vilka Jack och Janna är så kan jag berätta det, Jack är Jonatans bror och Janna är hans flickvän).


  

  

(bilder lånade från google)


För er som inte varit där kan jag verkligen rekommendera det stället,

riktigt häftig utsikt därifrån, är ju 30 våningar högt..


  


Åt god mat, till förrätt så beställde jag en Toast skagen, originellt va?



TIll varmrätt beställde jag en kalventrecote med pommes och bearnaise.



Sen var magen full, orkade ingen efterrätt   


När vi var färdiga med maten så åkte vi hem till Jack och Janna och åt en

supersmaskig tårta, väl hemma gjorde jag iordning mig på en gång och somnade i soffan när älsklingen tittade på film.


Snipp snapp snut så var gårdagsberättelsen slut!

Av emma olofsson - 13 mars 2011 08:23


Hej allihopa.. vart en helt bloggfri dag igår..

Jag hade en helvetesnatt och sen en fullspäckad dag.

Berättar mer sen, måste gå och sova lite mer..   


Puss&kram

Av emma olofsson - 11 mars 2011 23:47


Sitter och dricker hallonbladsté, har haft det hemma i veckor

men sen glömt bort att dricka det, så nu sätter jag igång, bättre

sent än aldrig, för er som inte vet vad hallonbladsté gör så läs nedan:


Hallonbladste
Barnmorskor i alla tider har föreskrivit en kopp hallonbladste under graviditetens sista månad för att sätta i gång förlossningen. Det finns inte någon forskning som bevisar att det kan starta förlossningen men gott om anekdotartad bevisning att det gör verkan.
Hallonblad innehålller oxytocin, det hormon som frigörs i hypofysen för att framkalla sammandragningar i livmodern.
Hallonbladste får endast användas efter vecka 35 och om man upplever att man får väldigt mycket sammandragningar så ska man genast upphöra att dricka detta te och isåfall försöka igen efter vecka 38.

 

Fy så det smakar alltså, hahhaaa not good, men vad gör man inte!

Någon som ar erfarenhet av detta?


Puss era små hallon

Av emma olofsson - 11 mars 2011 22:27


Åhhh idag är en sån där kväll som jag vill parta lite, inte sådär

plakatmycket!! Utan mer göra mig fin och dricka något smarrismask

med mina fina vänner, och bara ha riktigt kul!

Och VISST, jag kan absolut vara ute med mina vänner utan att dricka

alkohol, det är inte där skon klämmer, utan det är rätt småbökigt

att vara på en klubb med min stora mage kan jag tänka mig,

och bebis tycker nog det är jobbigt med hög "dunka, dunka musik"..


Men jag är inte den som är den, så jag sitter här hemma i min ensamhet

och planerar roliga saker jag ska göra när bebis är ute!

Planerade nyss med Vanessa att vi ska ta in på något spa och sen utgång

efter det, då får minsann Jonatan vara hemma och amma!


  

Av emma olofsson - 11 mars 2011 21:07

Har haft en grymt mysig dag idag! Började med att jag mötte

upp Jannas lillasyster Ina, vi åkte till stan och tog en lunch, sen kom

även Janna, och vi 3 satt och hade en supermysig stund!

åt en ceasarsallad och drack en coca cola (säg inget till Jonatan om colan   )

Sen tog vi en tur till NK, där jag beställde en mycket speciell sak till

min lilla Romeo, den kommer nästa vecka, visar er då om ni är snälla!


Sen mötte jag min Jonatan, storhandlade, och sen blev jag så trött så jag bara

satte mig på en pall i affären så Jonatan fick gå och handla klart själv.

Satt liksom så jag hade ryggen mot dom den här "asien hyllan", tyckte det luktade

så otroligt starkt och höll handen för näsan och undrade hur det kunde lukta

så starkt, jag menar hur starkt kan det lukta från konservburkar och glasflaskor?

Måste sett rätt roligt ut, supertjock gravid sitter på en pytteliten smutsig pall

med konstiga miner helt för sig själv, precis när jag tänkte resa mig och gå därifrån (på grund av lukten) så såg jag detta:


Någon som spillt ut massa soya typ 2 meter från mig, kommer nog aldrig mer kunna äta soya, gud så det luktade.     


Sååååjasååååja hahahaaa

Av emma olofsson - 11 mars 2011 08:54

                                                  
                     

Ok, såhär är det, eller godmorgon förresten   

Jag vill inte gå över tiden, jag har verkligen ingen lust att bli en sån

där "42-veckors-gå-över-tiden-tjej", jag vill mer vara en

"jag-födde-i-vecka-39-tjej" så nu behöver jag er hjälp!


Vad kan jag göra, finns det något jag kan göra?


Av emma olofsson - 10 mars 2011 23:36


Pratade med min kompis Michaela idag, vi pratade som vanligt om

saker jag INTE kan/tänker lägga ut här i bloggen, med varandra är vi

jaa, vad kan man säga, rätt oretuscherade    men kom att tänka

på en sak nu som vi pratade om för några veckor sen.


Hon har nyligen fött sin bebis, så vi har varit gravida tillsammans, så vi har

delat funderingar och tankar med varandra under graviditeten.

Något som vi båda gjort (under graviditeten), har varit att så fort det hänt något med kroppen som man inte har riktig koll på, så har vi googlat...

vilket betyder att man har fått se väldigt skräckinjagande förklaringar från höger till vänster.. att man har farliga sjukdomar/ att något hänt med bebis mm.

För henne så slutade det med att hon fick google-förbud av sin man .  


Google i all ära, men vad mycket strunt och onödig oro det gett stundtals..

Ändå kan jag inte sluta, googlar så fort jag kommer på något, helt knäppt.. hahaa


Fast SJÄLVKLART har både jag och Michaela använt vårt sunda förnuft, men

att googla är ändå en lockelse... haha vilket beroende va?

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards