emmalovesjonatan

Alla inlägg den 19 november 2011

Av emma olofsson - 19 november 2011 20:47


Sitter här hemma och typ gråter, är så rörd när jag ser mammor (och ibland pappor)

som skriver om sin gränslösa kärlek till sitt barn, att man gör precis ALLT för sitt barn.


Älskar att se dom starka banden mammorna har till sina barn, det är något så övermäktigt!

Pappor också, men dom banden mammorna har från första stund är helt otroligt.


Som första gången jag fick se min älskade Romeo, jag kunde inte ta ögonen från honom,

det kan jag inte än idag, som nu när han sover, går fortfarande och tittar på honom var 10:e

minut, han är så underbar! 


Första gången jag såg min prins så visste jag på en gång att jag älskade han mer än något annat,

ingenting är så viktigt som min Romeo.


 


Du är så underbar min son   

Av emma olofsson - 19 november 2011 19:53


Min lilla prins har fått 4 tänder, tror den femte är på väg,

han har gnällt och varit ledsen från & till hela dagen.Lilla plutt.

Anar att natten kommer bli jobbig, när han har ont så vaknar han

titt som tätt, och behöver sin mamma som får gå runt & vyssa hela natten..   '


Nu när han har så många tänder kan det väl vara en tidsfråga innan han biter

mig i tutten vid amingen? Alltså han har aldrig bitit mig förut, hört flera som fått

ont när dom ammat trots att deras barn ännu inte fått tänder.

Men min prins har som sagt alltid varit mycket försiktig med sin mamma.


Men jag måste erkänna att jag ibland när jag ammar sitter lite "som på nålar"   

hur hårt kan dom bita? Kan man bli tuttlös? hehe

Av emma olofsson - 19 november 2011 14:16


Jag har en fråga, vill ändra lite sovrutiner för Romeo, nu tuttar han, sen så lägger jag han

i sängen och liksom vaggar han där han ligger, (står helt framåtböjd över spjälsängen)

och sen om han vaknar på natten så kan han inte somna om själv utan måste vyssas i famnen

tills han somnar och då vill han helst att jag står upp (!?) när jag vyssar, om jag sätter mig ner

brukar han protestera... alltså Romeo väger nästan 10 kilo nu..    stark tjej...


Helst av allt så skulle jag vilja att han dricker välling på kvällen så han blir riktigt mätt

plus att han inte ska vara så beroende av mig & mina boobs, sen att han skulle kunna

somna själv, även på natten, att han skulle kunna somna om själv så jag slipper

gå upp och vyssa & vyssa...


Har prövat ge han välling nu i 2 dagar, han börjar gråta/skrika/blir irriterad/slåt bort flaskan...


Heeeeeelp!   

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards