emmalovesjonatan

Alla inlägg under april 2011

Av emma olofsson - 19 april 2011 08:16

Det finns inget mysigare att vakna upp än av min lilla son,

brukar vakna av att han ligger och "pratar" eller sträcker på sig.

Jag har aaaaldrig sett en människa sträcka på sig som min lilla bebis,

han kan sträcka på sig i fem minuter typ, fram och tillbaka med precis

hela kroppen, sen hur skönt ut som helst, han bara njuter hahaaa


Åhh älskar dig min lilla underbara son så oerhört mycket!


Idag ska jag gå och prata med en frisör här i närheten, jag ska

nämligen ljusa upp mitt hår men det tar ju massa timmar så

jag vill göra det här i närheten av hemmet så Romeo och Jonatan

kan vara hemma tillsammans och sen när det blir amningstime

eller bara lite mamma-son-time så kan dom dyka förbi.   



Av emma olofsson - 18 april 2011 20:20


Ok, jag har ljugit om något för er här på bloggen,

fast helt omedvetet alltså!! Promise   !!!


Det är idag min lilla Romeo blir 1 månad, jag vet att

jag skrev ett inlägg förut om att han fyllde 1 månad.. hahahaa

Men grejen var att jag tänkte att han faktiskt fyllde 1 månad

eftersom han hade funnits i 4 fredagar.. hahahaa det var ju

fredag då han föddes och 4 fredagar senare skrev jag grattis...

fattar ni?? Men han föddes ju den 18:e mars så idag är den riktiga

1 månadersdagen...

hahaaaaahahaaaa ibland blir det mycket i mitt lilla huvud...


Men ok, nu börjar vi om på nytt!!!


GRATTIS MAMMAS ROMEO PÅ 1 MÅNADERS DAGEN!!!

 

När man är sååå stor så sitter man själv!   

..

Av emma olofsson - 17 april 2011 22:36


Idag har jag njutit av dagen!!!

Jag och min fina familj träffade Jack och Janna,

stor-killarna åkte motorcykel o tjejerna plus lill-killen

njöt i solen! Sen blev det lasagnemiddag! SMASK!

Varje söndag träffas vi, alltså Jack, Janna och min family!

Jack är Romeos gudfar och Jonatans bror för er som inte visste det.


Romeo har idag fått ett babygym av sin kompis Philip, dom är

även släkt, sysslingar eller nåt, vad blir det?

Philips mamma är min kusin.


Kom på att jag ljugit för er, men det tar jag i nästa inlägg...

Av emma olofsson - 17 april 2011 09:09


En egenhet hos Jonatan...

Han är rätt morgontrött och säger dom konstigaste sakerna

när jag väcker honom!! Jag är oerhört lättväckt så jag vaknar

om vibratorn på mobilen ringer, ni vet om man ställt alarmet på

mobilen så vibrerar mobilen lite först, då vaknar jag..

Men åter till Jonatan.... Såhär har det låtit i helgen när jag väckt han:


Jag: "Jonatan vakna"


Jonatan: "Hur gick det med bilen"


Jag: "Vilken bil?"


Jonatan: "Ähh det var inget.."



ELLER:


Jag: "Jonatan vakna!"


Jonatan: "Men jag är vaken, jag ligger och funderar på vad Romeo får i sig för mat och vart han får den ifrån och vem som ger han maten".


Jag: "Men är du dum i huvudet, vem tror du ger han maten?" (OBS JAG AMMAR)


Jonatan: "Ähh det var inget.."




Igår hade jag världens huvudvärk:


Jag: "Jonatan vakna och hjälp mig byta blöja på Romeo"


Jonatan: "Jaa jag fixar det!"


Sen så ligger han kvar i sängen...


Jag: "Men seriöst Jonatan, jag behöver hjälp!"

 

Jonatan: "Jaha jag trodde du menade med bilen"

 

Jag: "Vaaa?, vad pratar du om"


Jonatan: "Ja och köra om lastbilen"


Jag: "Ämen vad fan, jag byter hans blöja själv"

 

Ibland skrattar jag åt han, för det mesta faktiskt!!

Men ibland blir jag helt gaaaaaaaaalen på han!   

Av emma olofsson - 16 april 2011 10:33


Idag vaknade min lilla älskling vid 06.00 och ville verkligen

inte somna om, även fast jag försökte, men att ligga och gosa

gick bra!    Efter någon timmes gosande gick vi upp och

efter två koppar kaffe var jag riktigt pigg!

Inget tecken på kristallsjuka än sålänge, hoppas den försvunnit nu!!


Just nu håller jag på att göra mig iordning, ska ut en liten sväng,

kolla in en nyöppnad affär och sen eventuellt åka till Ikea.


I nästa inlägg ska jag berätta om en sjukt irriterande grej Jonatan

gör, blir typ galen på han ibland....

Av emma olofsson - 15 april 2011 23:42


Nattbloggar...

Ja vad gör jag uppe ni? Jo alltså jag sov typ 3 timmar på

dan med min underbara, vackra, älskade son så jag är inte

såå trött som vanligt, men ska gå o lägga mig strax ändå

och lukta och gosa med min alldeles egna bebis!   


Vet ni, jag skrev ju innan att jag hoppades att Jonatan

skulle köpa något gott till efter maten för att fira att

vår son fyllt en månad plus att det var fredag och plus

en gång till för att vi pratat om att hyra film, vad händer?

Tror ni han köpte nåt?


NEEEEEJ INTE ETT SMACK FÖRUTOM MIDDAG!!


Och vad händer sen då? Han åker till sin brorsa och kollar

på film istället, näääe nu du Jonatan, nu ligger du på minus!!

Kanske en försoningspresent? Ifall du läser detta vill jag ha ett

par nya Converse!


MOHAHAHAAAA alltså nu får ni läsare inte tro att vi är ovänner,

det är bara det att jag tycker att jag ska få presenter rätt ofta!

Hahahaaaaa men som bestraffning åt jag upp Jonatans

Ben & Jerry glass som han inte åt upp igår!

God var den!

Av emma olofsson - 15 april 2011 19:55


Det är inte ett dugg irriterande att datan bara stänger av sig själv

precis när man skrivit ett långt inlägg! Inte ett dugg, skulle precis

trycka på knappen så inlägget sparades, så stängdes datan av.. hahaaa..


Aja nu är Jonatan iallfall på Coop, handlar lite sen middag, hoppas

verkligen han handlar något gott till efter middagen, vadå det är

ju Romeos 1 månaders dag plus att det är fredag!

Men enligt Jonatan firar jag varje dag, kan ligga något i det, igår åt

jag en Ben & Jerry glass (den stora helt själv   ) i förrgår med...


Jaja har världens sötaste bebis här bredvid mig, jag har en fråga till

er där ute, när tycker ni man ska börja med sovrutiner?

Alltså att han går och lägger sig exempelvis klockan 19 varje kväll?

Jag menar, hur bra är det för han att sitta med oss i soffan när vi kollar

på tv om kvällarna?


 


Världens finaste fot i pappas hand!   

Av emma olofsson - 15 april 2011 10:54


   Romeo 1 vecka   


  Romeo 2 veckor   


  Romeo 3 veckor   


  Romeo 4 veckor   


  

Din mamma älskar dig nåt så obeskrivligt och gränslöst!

Det bästa som någonsin hänt mig!   

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards