emmalovesjonatan

Alla inlägg under november 2011

Av emma olofsson - 19 november 2011 19:53


Min lilla prins har fått 4 tänder, tror den femte är på väg,

han har gnällt och varit ledsen från & till hela dagen.Lilla plutt.

Anar att natten kommer bli jobbig, när han har ont så vaknar han

titt som tätt, och behöver sin mamma som får gå runt & vyssa hela natten..   '


Nu när han har så många tänder kan det väl vara en tidsfråga innan han biter

mig i tutten vid amingen? Alltså han har aldrig bitit mig förut, hört flera som fått

ont när dom ammat trots att deras barn ännu inte fått tänder.

Men min prins har som sagt alltid varit mycket försiktig med sin mamma.


Men jag måste erkänna att jag ibland när jag ammar sitter lite "som på nålar"   

hur hårt kan dom bita? Kan man bli tuttlös? hehe

Av emma olofsson - 19 november 2011 14:16


Jag har en fråga, vill ändra lite sovrutiner för Romeo, nu tuttar han, sen så lägger jag han

i sängen och liksom vaggar han där han ligger, (står helt framåtböjd över spjälsängen)

och sen om han vaknar på natten så kan han inte somna om själv utan måste vyssas i famnen

tills han somnar och då vill han helst att jag står upp (!?) när jag vyssar, om jag sätter mig ner

brukar han protestera... alltså Romeo väger nästan 10 kilo nu..    stark tjej...


Helst av allt så skulle jag vilja att han dricker välling på kvällen så han blir riktigt mätt

plus att han inte ska vara så beroende av mig & mina boobs, sen att han skulle kunna

somna själv, även på natten, att han skulle kunna somna om själv så jag slipper

gå upp och vyssa & vyssa...


Har prövat ge han välling nu i 2 dagar, han börjar gråta/skrika/blir irriterad/slåt bort flaskan...


Heeeeeelp!   

Av emma olofsson - 18 november 2011 15:09


      Idag fyller min lilla älskling 8 månader!

Det firar vi med bilder! 1 bild för varje månad!


    

Romeo 2 veckor, åhhh   


 


Romeo 2 månader   



Romeo 3 månader   


 


Romeo 4 månader   


 


Romeo 5 månader     


 


Romeo 6 månader   


 


Romeo 7 månader   


 


Romeo, min Romeo 8 månader   


Dom 8 bästa månaderna i mitt liv!





Av emma olofsson - 16 november 2011 08:56

  

Igår så fyllde Jonatans bror år, det resulterade i att dom gick ut, massa grabbar!

Innan Jonatan gick ut så hade vi en liten diskussion om otrohet,   om vart gränser går mm.

Inte i vårt förhållande, utan mer allmänt!

(Vi har varit tillsammans lite för länge för att ha den diskussionen nu, hade den för över 3 år sen)   


Då klämmer Jonatan ur sig en käck liten kommentar, "att man får spana in köttmarknaden, men äta hemma"

han berättade snabbt att han skojade, att han hade allt han ville ha redan och blablabla,

tur för han!    annars....


Men vart tycker ni gränsen går? Får man spana/ragga? Är det otrohet?

Av emma olofsson - 15 november 2011 23:12

 

Av emma olofsson - 15 november 2011 22:52


Käre bloggen!


Jag önskar mig en ny dator i julklapp, den dator som håller denna blogg i rullning

har virus i hela altet samt blixtrar till, (har i för sig bara blixtrat till 1 gång, men det räcker..)


Jonatan har försökt få mig att ge upp datorn och nöja mig med en Ipad istället,

alltså en Ipad går väl inte att jämföra med en riktig dator?


Vill så gärna lägga upp mer bilder på bloggen, men vågar inte koppla in min kamera

eller min externa hårddisk eftersom datorn är opålitlig med massa virus.


                                                                                              (virusgubbar)



Men ni kan få lite gamla godingar!


    


Tänk, här hade jag ingen aning om vem som låg i min mage, min lilla Romeo, världens vackraste kille!   


Jag tror nog att ni behöver få en liten bilduppdatering på min son, det ordnar jag imorgon!


    

Av emma olofsson - 15 november 2011 21:33


Den värsta ångesten har lagt sig, nu är jag mest rädd för att min bebis ska

ramla i golvet igen, vill så gärna ha han bredvid mig när jag sover.

Hur ska jag lösa det?


Jag vet, Jonatan är ju ändå snickare, han får lov att snickra en baotastor spjälsäng! 


  


Ska faktiskt fråga om man kan göra någon sådan tillfällig lösning!

Vad tror ni?

Av emma olofsson - 15 november 2011 11:51


Jag har sån ångest, känner mig som världens sämsta mamma..

Min lilla Romeo ramlade ner från vår säng inatt, jag vaknade av att han

grät, så låg han där på golvet. Åhhhh önskar att det var mitt dumma huvud som låg där.   


I vanliga fall så ligger Romeo mellan oss på natten,    eller ja, andra delen av natten,

han somnar jämt i sin egen säng.


Men igår kväll så låg Jonatan & tittade på tv, Romeo vaknade, jag la honom bredvid mig i sängen

& ammade mitt lilla viktigaste. Sen somnade Jonatan i soffan, meningen var att han skulle komma

och lägga sig så fort Criminal Minds slutat, så jag hade inte bullat upp med kuddar som vi vanligtvis

brukar göra.


Åhhh,  jag väckte Jonatan lite skärrat & vi ringde sjukvårdsupplysningen inatt, Romeo var

som vanligt, men man vill ju dubbelkolla. Dom sa att det säkert inte var någon fara men att

vi borde kolla hur han mår 1 gång i timmen i några timmar.


Dumma, dumma   

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards