emmalovesjonatan

Alla inlägg under november 2011

Av emma olofsson - 4 november 2011 15:30

Min fina pappa ramlade idag och gjorde illa sig,   

han har fått en fraktur i armen. Vilken osis!

Senast han gjorde sig illa var när jag låg & födde Romeo, då låg pappa

också på SÖS, d hade han ramlat ner för en trappa på jobbet.   


Lilla pappa, var rädd om dig!   



Idag blir det Zumba för min del, igår körde jag Core!

Nu jäklar ska jag bli slim och hälsosam!!





Av emma olofsson - 4 november 2011 10:41


Blir så ledsen, min lilla Romeo har varit sjuk nu i typ 2 veckor.

Han hostar och det piper när han andas, vi var varit hos doktorn

3 gånger, dom 2 första gångerna sa dom att det är en vanlig förkylning

och att det bara är att vänta.


Men igår var jag hos läkaren igen, (en annan) han lyssnade på Romeos andning

och tog blodprov på prinsen, han sa då att Romeo visserligen har ett vanligt virus

men han skrev ut luftvägsutvidgande så att min älskling kan andas lättare.

Har inte gett han det ännu, (gillar inte mediciner) men kommer absolut att ge det

om det behövs!


Vill ut och hitta på massa saker, vill till öppna förskolan, vill träffa kompisar,

vill att Romeo träffar sina kompisar, vill shoppa, vill uuuuuuuuuuuuuut!


Av emma olofsson - 3 november 2011 13:47


Nu ska jag förklara varför jag skrev att Romeo är smartare än vad jag är!



Romeo satt själv vid 4 månaders ålder

Emma satt själv vid 6.5 månaders ålder



Romeo vände sig från mage till rygg vid 5 månaders ålder (rygg till mage mycket tidigare!)    

Emma vände sig frpn mage till rygg vid 6 månaders ålder



Romeo började krypa/åla innan 6 månaders ålder

Emma kröp inte överhuvudtaget (?)



Det säger sig självt va?


Jag gick vid 14 månaders ålder, det återstår att se...                                             
  

Av emma olofsson - 2 november 2011 19:49


Idag har jag sett bevis för att Romeo egentligen är mycket smartare än vad jag är..

Berättar med om det imorgon!


Ska lägga mig & gosa nu med min bebis!   Och Jonatan såklart!


Puss&godnatt

Av emma olofsson - 1 november 2011 22:02

Tänkte lägga upp en liten film här när Romeo kryper, så ni får se min lilla duktiga

storis, men tyvärr dök det upp något oväntat på filmen...

En naken rumpa, och inte vilken rumpa som helst, utan Jonatans.   

Han kom från duschen och räknade inte med att jag filmade, så den filmen gott folk,

den får ni inte se!   

Av emma olofsson - 1 november 2011 21:37

Hörrni, imorgon är det ju halloween, (eller?), och det är min första halloween i denna

lägenhet. Ska jag köpa massa godis? Vi har ju porttelefon, kommer barnen ringa

på porttelefonen och sen komma och plinga på dörren?...


Man borde bo i villa såna här dagar!



Av emma olofsson - 1 november 2011 08:21


Herreguuuuud! Vaknade med en liten svag känsla av....

JULABSTINENS!   


Ända sen jag flyttade hemifrån så har jag alltid julpyntat väldigt tidigt,

har för mig att jag köpte gran i slutet av oktober en jul, men kan ha fel..   


Men i år mina vänner så inför vi mer traditionella traditioner, vi ska klä granen dagen innan

julafton! Grejen är att Romeo reser sig mot ALLTING, tänk er en gran med vackra kulor i på det..


Tror nog jag ska beställa lite julklappar idag på nätet, känns som att det blir så i år, nätshopping!

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards