emmalovesjonatan

Alla inlägg under november 2011

Av emma olofsson - 8 november 2011 19:32


Ok, nu är det snart jul! Wieeee!  

Men när det närmar sig jul, närmar sig också kylan och mörkret.

Mysigt kan många tycka, jag också för den delen, tända ljus, mysiga filmkvällar, vinkvällar med tjejerna mm..


MEN det finns ju faktiskt dom som inte har det lika bra som vi!


Nu till saken!

Jag tänkte dra ihop några som vill göra en liten, liten insats i samhället,

kan vi stå på stan någon kväll och servera varm soppa? Dela ut smörgåsar?

Varm choklad? Varma kläder? Skor?  Göra något för någon annan.


Någon som är med?


Någon som kanske har någon värdefull kontakt?

Någon som har en massa termosar hemma att låna ut?

Någon som har en buljong hemma som kan koka en soppa?

Någon som har vinterkläder hemma som inte används?


Kom igen! Det blir skoj!

Av emma olofsson - 8 november 2011 12:33


Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Tänker, tänker, tänker på allt möljigt!


Det mesta har med julen att göra, vill sälja allt mitt julpynt och köpa nytt!

Varje år vill jag ha nya färgkombinationer på julpyntet, i synnerhet julgranskulorna, glittret mm.mm

Man borde få hyra sånt, och sen lämna tillbaka det när julen är färdig, på så sätt så kan

man ju ha nytt tema varje år... hjärnan går på högvarv...


Men kuuuul är det, för det är mina julplaneringar som går runt, runt ruuunt i mitt lilla huvud!


Alldeles strax ska vi åka till Ikea & kolla in läget!



Av emma olofsson - 7 november 2011 18:59


Precis hemkommen från en skön powerwalk med min vän Michaela,

vi skulle egentligen gå & gymma, men på vägen upptäcker hon att hennes busunge

till dotter (Romeos flickvän) packat ur en av hennes träningsskor.   


Målet är att träna 3 gånger i veckan, gärna 4 gånger!

Jag känner att det är dags att ta sin kropp på allvar, den här vintern kommer jag

i vanlig ordning äta goda saker på kvälarnal, (banana split, godis, vino rödo osv..)

och jag kan LOVA er att det känns mycket bättre i kroppen att få unna sig dessa

godsaker när man har varit duktig på gymmet.


Jag har blivit mycket piggare sen jag började gymma, det är väldigt mysigt att bege sig ut

och träffa sina vänner och ta något roligt pass eller bara gymma!

Så ut med er, rör på er! Det är aldrig försent att börja!


Hurthurthurt!

Av emma olofsson - 7 november 2011 15:23


Fick en fråga om vad Zumba är! Ska förklara lite gott & gott!


Vad jag förstår (han endast gått 1 gång  ) så är det en intensiv  "träningsdans",

det är en mix av salsa/samba/aerobics.


Det är vääääääldigt roligt och samtidigt effektivt, snacka om bra träning!


Måste erkänna att så slut som jag blev efter Zumban har jag aldrig blivit på gymmet..



Av emma olofsson - 7 november 2011 12:30


Nu fortsätter vi veckan med att ställa in aktiviteter...

Romeos envisa förkylning har inte gett med sig, varför kan inte jag få hans dumma hosta?   


Vet ni en sak, i år ska vi fira jul hemma hos oss för första gången, känns himla roligt!   

Jag håller på att planera för fullt i min smarta hjärna, det blir att beställa porslin samt hyra

bord och stolar! Jag klarar nämligen inte av att ha omaka stolar och t.ex 2 bord som inte ser likadana

ut, ännu värre- omaka porslin! Allt måste se symmertriskt ut, annars kan jag inte slappna av...   



Av emma olofsson - 5 november 2011 23:28


Känner mig ledsen som missat så mycket roligheter i helgen,

igår skulle vi på kalas och idag så skulle vi på maskerad, åhhhh

hade sett fram emot det så mycket! Jag skulle vara ängel, Jonatan en demon

och Romeo en liten pepparkaka.   


Romeo är sjuk för er som inte vet det, han har ett förkylningsvirus,

längtar såååå tills vi kan börja ge oss ut på roligheter.

Hans förkylning har hållt i sig i ca 2 veckor, med konstant hosta och pip i lungorna.


Och vet ni vad som hände idag?.....




JAG FICK ONT I HALSEN!

Av emma olofsson - 4 november 2011 20:58


Ok, nu har jag klarat av mitt första zumbapass!

Jisses vilket drag! Och vad roligt det var!


Jag var inte den snygga, men inte heller den fula, någonstans mittemellan.   

Ibland hängde jag inte med alls, men man kom snabbt med i matchen igen.


Det här kommer bli min fredagsgrej, zumba!


När jag kom hem så var båda mina killar på ett strålande humör, blir så glad

i hjärtat när jag ser kärleken mellan Jonatan & Romeo!   


Nu är det godistajm! Ska även boka upp mig på lite fler pass, någon som vill hänga på?

Tränar på Sats!

Av emma olofsson - 4 november 2011 15:54


Är lite nervös för Zumba passet ikväll, ska gå med min storasyster...   

I vanlig ordning kommer jag nog fnissa lite när allt kör igång, det gör jag alltid

när jag inte riktigt vet hur jag ska behärska situationen eller om jag blir nervös.


Åhhhh kommer jag vara en sån där ful som ine hänger med?


Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards