emmalovesjonatan

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av emma olofsson - 4 februari 2012 15:18


Jag och Romeo sov middag och blev väckta av Jonatan nyss, känner mig helt virrig. Är grymt baksugen, kan vara det ibland när jag är trött, egentligen är det väl sockerbegäret som lurar. Jaja skitsamma, det viktigaste är att jag vill fylla ut min lilla mage med vaniljbullar. Har ett speciellt recept som gör dom extra goooooda, har ni några knep?

I den här familjen gör vi nämligen inga kanelbullar, känns lite grötigt att äta det tycker vi.

Ska strax ut och äta pulka, så fort lite skrotungen ätit, hittade en pulkabild från igår e.m haha


 

Lilla grodan!




Rättelse, såklart äter vi inte pulkor i denna familj!!!

Av emma olofsson - 4 februari 2012 11:26


Jag gillar glada människor! Jag kom på det, jag lägger min energi på glada människor! Skön instinkt!

Det finns tre kategorier på människor (i stora drag) det är:

Glada människor

Mellanglada människor

Oglada människor

Självklart vill jag finnas för mina oglada vänner också (fast inte ohälsosamt mycket), och såklart kan man inte alltid vara glad av olika anledningar. Dom oglada människorna är dom som inte ens försöker vara glada, det är dom som gärna skriver hur eländigt livet är som facebook status, som lägger upp emolåtar, umgås med likasinnade.

Dom mellanglada människorna är dom som har det eländigt och ibland lägger upp någon ledsen/arg status på till exempel facebook men som även ibland ser solskenet och försöker dela med sig av även det på exempelvis facebook.

Sen har vi dom glada, det är dom som kommit till instinkt, dom som inte försöker sprida vidare sin dåliga energi, dom som försöker lite mer än dom mellanglada. Dom som gärna lägger upp skoj och roliga statusar på facebook även fast man kanske inte alltid är på topp. Det är dom som försöker se det positiva i det negativa!


Hahahaa jag vet att jag använt lite konstiga ord, men jag tror ni förstår ändå. Förut så umgicks jag rätt mycket med oglada och mellanglada, tyvärr så dras man med lite i deras oglada flow. För egentligen, hur glad blir man av att höra någon endast tycker livet är skit?


Vad är vanligast bland dina vänner och omgivning? Mellangladingar eller?

Av emma olofsson - 4 februari 2012 09:11


Som den moderna småbarnföräldern jag är   så brukar jag googla på allt vad bebisar heter, bland annat sovmetoder. Sitter just nu och läser om Anna Wahlgren metoden, hittade en video på youtube, alltså jag vette tusan.. Ser lite opersonligt ut? Men jag är som många av er redan vet VÄLDIGT blödig när det gäller min son, om det så behövs så kan jag pussa, sjunga, vyssja, gå runt i timmar för att han ska sova och vara nöjd. Men nu har jag kommit till en punkt där jag känner att jag vill att han ska somna i sin säng, att han ska vara trygg med det, främst för hans egen skull.


Här är videon..

 


Anna Wahlgren är riktigt känd för denna metod, hon har hyllats av många småbarnsföräldrar som använt sig av denna och därmed fått sina små bebisar att sova i 12 timmar i sträck, det är ju det ultimata!

Dessvärre så har hon blivit väldigt omtalad på senare tid av ett helt annat faktum.. hennes dotter har givit ut en bok

om hur hemsk Anna Wahlgren är som mamma och vilket dålig barndom dom fick. Ett utdrag ut boken:


"Hon slängde igen dörren, hysteriskt gråtande. Skrek nånting om att hon minsann tänkte säga upp sig som morsa och när vi kom in i sovrummet hulkade hon förtvivlat, sminket rann. Vi försökte trösta henne men hon vägrade lyssna på oss, fortsatte bara gnälla om att vi aldrig gjorde ett handtag hemma och att hon var utmattad och knäckt och slut som människa. En annan gång skällde hon ut oss för att vi inte hade tömt diskmaskinen när hon hade bett oss och ställde till en scen mitt på köksgolvet, trots att vi försökte förklara att vi inte hunnit.”

 

Är det någon som läst Anna Wahlgrens bok "Sova hela natten" den hittar ni här.

Och är det någon som läst hennes dotters självbiografi "Felicia försvann"? Vill gärna läsa båda två, så om någon har någon av dom eller båda så lånar jag gärna.


Kommentarer?

Av emma olofsson - 4 februari 2012 07:23


En riktigt tidig morgon för mig och min vackra son, han vaknade vid 04.45 och kunde inte somna om, verkade som att han hade ont i magen, nu efter lite pooping är han glad, hehe.  

Sitter nu och dricker nödvändigt kaffe, eller egentligen är jag redan rätt pigg, tröttheten brukar komma lite senare, ska försöka sova när han sover sin förmiddagsvila, vi får nämligen middagsgäster idag. Vill ju inte vara den som måste tacka för sig och gå och lägga sig vid 20 tiden..Jag har fått lite kommentarer och undringar om vad det är vi gör som gör Romeo så ledsen några gånger per dag, det är inte så farligt som det låter, vi plågar honom inte på något sätt.  

Jag förklarar senare under dagen, jag uppskattar verkligen att ni frågar, det ska man om man tycker att något verkar konstigt/obehagligt/dumt ja vadsomhelst. En bra medmänniska lägger sig i när det är något som inte känns bra! (Fick en kommentar om detta om ni andra undrar.

Har ni någonsin varit tvungna att göra ett jobbigt ingripande någon gång? När något inte verkar som det ska?

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards