emmalovesjonatan

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av emma olofsson - 9 februari 2012 20:00

Allvarligt, vad hände med min pannkaka?

Hur kunde den bli på detta vis?


 

Av emma olofsson - 9 februari 2012 18:38


Nu sover prinsen, han somnade riktigt snabbt, hoppas verkligen att han sover hela natten nu och att han vaknar på rätt sida imorgon, herregud! Såhär kunde det låta hemma hos oss idag:


Obs, allt Romeo sa var i väldigt arg, hög ton, helt rosenrasande!


Romeo- AGABABABAGAASAAAAAAAA!!!!!!!!

 

Emma- Men älskling, varför skriker du för?

(tar upp honom i famnen och kramas lite)

 

Romeo- GADABABABABABADAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

(Ålar sig ner och lägger sig argt på golvet för att sen resa sig och slita och dra i mina byxor och sträcker sen upp händerna för att komma upp)

 

Emma- Men Romeo nu får du sluta låta så arg! Vad är det?

(tar upp honom i famnen och försöker roa honom med att titta ut genom fönstet)

 

Romeo- GAAAAAABADAAAADADADADADAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
!

(Ålar sig ner igen för att sekunden efter sträcka upp armarna för att komma upp i famnen igen...

 

Såhär höll det på hela förmiddagen, plus att han vägrade sova sin vila, så han var riktigt trött, plus att han var en suris redan när han vaknade, vad fan, hahaaa. Men sen när vi gick ut med vagnen blev allt bra, och Romeo lekte med andra bebisar hur glatt som helst!! Somnade i vagnen på väg hem, och har varit lite småtjurig hela kvällen, fast vi har haft det riktigt skoj också! Han surade inte hela tiden, både han och jag skrattade flera gånger ikväll, jag kan inte låta bli att tycka att han är lite rolig när han skäller sådär argt på mig. hahahaaaa.

Sen innan läggdags tog han ett skönt bad, hade hur skönt som helst! Där i var han min vanliga Romeo Gnomeo!   

 

     

    

 

Min badanka!   

Av emma olofsson - 9 februari 2012 17:56


Fler inlägg kommer ikväll när min lilla bråkstake sover, han var riktigt gnällig till och från där vid pannkakslagningen också, undrar varför han är såhär? Hoppas verkligen att det är tänder  på gång eller så, så att han inte är sådär på riktigt, haha FYYYYYYYYYYYY!

Nu står han & drar i mig, ska göra iordning honom nu, håll tummarna för att han somnar snabbt och låter sin lilla mamma få LUGN OCH RO IKVÄLL! F******G NEED IT!

Av emma olofsson - 9 februari 2012 15:18


Inga blogginlägg idag på grund av BRÅKIGT BARN! Åhh fyyyyy vad han testat mitt tålamod idag!!

VAD JAG ÄN GJORDE SÅ VAR DET FEL!  Alltså allvarligt... om jag hade han i famnen så gjorde han sig "hal" ni vet dom sträcker upp armarna i luften så att man inte kan ha ett bra grepp.. och när jag då satte ner han så SKÄLLDE HAN UT MIG!!!!!!!!!!!!!!

Han blev helt röd i ansiktet och "skrekpratade" ajabobasajajaja och tårarna bara sprutade, det spelade ingen roll vad jag gjorde, han vägrade sova sin vanliga förmiddagsvila, han bara korvade sig och sparkade med benen.

Så här höll det på hela morgonen, jag var en sekund från att ställa in dejten med mammagruppen, men jag tänkte att det kan vara värt att pröva, så fort jag satte han i vagnen så blev han tyst. Väldigt märkligt det där, jag 2 veckor sen fick han typ panikattacker i vagnen, nu är det bara vagnen som duger? Förutom när jag går runt och bär på honom...


Mötte iallafall mysiga mammagruppen med bebisar, hade det riktigt skoj! Barnen kröp runt och lekte så fint!

   


På vägen hem så somnade Romeo i vagnen, alltså jag häpnar! Det är tredje gången han gör det i hela sitt liv, i vanliga fall så brukar jag få konka med han i babybjörnen, han väger snart 10 kg..


Nu ska jag göra pannkakor till mig själv, om Romeo går med på det vill säga.... han är ungefär på samma humör som han var imorse...


Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards