emmalovesjonatan

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av emma olofsson - 20 februari 2012 21:22


Det var ett rätt fint program om Whitney, jag är glad för att det jag tror är lösa rykten inte kom fram, fast vad vet jag? Men det är alltid massa skitsnack om allt och alla, det känner ni väl igen? Och när någon dör så är det alltid massor av folk som har någon åsikt, framförallt så kände alla just den personen som gått bort såååå himla väl, patetiskt. Jaja, men ryktet om att Whitney knarkade tillsammans med sin dotter, vad kom det ifrån? När jag googlade på det så hittade jag bara information om att det var hennes langare som sa det, hallå, klart killen vill tjäna pengar, människan är girig, vill alltid tjäna pengar. Fast sen kanske det är så att det inte bara var rykten, och då är det väldigt tragiskt tycker jag, men det är inte så jag tänker och kommer minnas Whitney, för mig är hon en legend, en riktig stjärna! Visserligen en stjärna som hamnat riktigt snett, men hur många gör inte det någon gång i livet?

Synd bara att hon inte fick eller tog emot den hjälpen hon behövde. Jag tycker inte att systemet räcker till när det handlar om öppen rehabilitering, att lägga in sig frivilligt och kunna gå när man vill, njaaee jag tror inte på det, jag tror att dom flesta som klarat sig från tunga missbruk har fått hjälp från fler ställen, inte bara något rehab. Visst man måste vilja själv, men vad fan, det handlar inte om att sluta röka cigaretter, en narkoman är inte vid sina sinnes fulla bruk förrän dom varit rena långt efter. Man behöver hjälp att hitta viljan och ett riktigt starkt program med ett massa återkoppling!! Det är så himla många som dör när dom har permis och sådant från rehab (behandlingshem), nja jag vet inte riktigt hur, men jag tror att man skulle kunna rädda många fler förlorade själar.



Ska lägga mig och gosa med min Romeo och min Jonatan nu! Jonatan ligger och kollar på tv i sängen och Romeo ligger där och sover, lugn nu, vi har gjort som en mur så det blinkar inte på Romeo från tv:n.


Puss och godnatt


Av emma olofsson - 20 februari 2012 20:04


Ska kika lite på ett program som börjar nu som heter "Whitneys sista dagar" gör det ni också, hoppas det är ett program som är gjort med respekt och inte bara massa skit och skitsnack, fast det är väl & andra sidan sånt majoriteten gillar? Skitsnack.. Vi hörs efter det då! Tills dess om ni inte har någt för er så kan ni gärna hjälpa mig med att komma på något som är enkelt= går snabbt att baka men som inte är sockerkaka (SÅÅÅÅ TRÖTT DET DEN KAKAN ALLTSÅ).

Vill ha något som man kan frysa in och ta fram när gäster kommer, lutar åt vaniljbullar,men förslag?

Känns som att jag jämt bakar typ samma, jaja just ja Whitney var det.

Av emma olofsson - 20 februari 2012 18:24


Igår firade vi Jonatan, vad tycks om min tårta?

   


Enligt Jonatan så var det vääääääärldens godaste tårta, fast han säger alltid så så fort jag är inblandad i något, tror han är förtrollad av mig! Jag är det i honom iallafall.


Nu tittar jag och Romeo på Alfons Åberg, Romeo har hela Alfons-boxen plus Alfons nallar, hehe.

När han har somnat ska jag och Jonatan äta en supersmarrig pasta och därefter kommer lite fler inlägg, går det bra?

Förresten, när går Big Brother? Känns som att man inte kan missa det när Hannah Widrostedt eller jag menar Widerstedt är med!

Av emma olofsson - 20 februari 2012 13:46


Ok, helgen!!! I fredagskväll gick Jonatan ut med grabbarna så jag åt upp alla hans chips plus mitt godis!

I lördags så stressade vi som fan, vi skulle på kalas vid 14.00, Romeos kompis Tuva fyllde 1 år, innan dess skulle vi handla present och gå till frisören, Jonatan vägrade nämligen att träffa folk om han inte gick till frissan, förstår honom!

Han håller på att spara ut hår.. ja ni kan tänka er eller? Vi hittade en frisör i närheten som hade drop in, när han väl klippte Jonatan stod jag över axeln och sa vad jag tyckte, han blev mycket stressad och Jonatan tyckte synd om honom. Men allvarligt, han höll på att göra Jonatan till en tönt! Ja en riktig töntfrisyr! Och slutresultatet blev inte så bra heller, Jonatan fick behålla keps på kalaset, hehe. Han påminde lite om han i Jersey Shore ni vet vem jag menar?

  (Bild från Google)

Typ som han längst till vänster, haha.. fy..

Fast TACK OCH LOV så fick han ordning på frisyren när vi kom hem från kalaset, när han fixade iordning det själv, då blev han riktigt snygg om jag får skryta lite!


Och så handlade vi present till Tuva Luva på Toy´s R Us..

     


 Lite bilder från kalaset... Ralph Lauren baby möter Tommy Hilfiger baby...

       


I nästa inlägg berättar jag om gårdagen, söndag alltså, någon måtta får det vara!

Av emma olofsson - 20 februari 2012 10:58


Nu ska jag iväg och fixa lite ärenden, bland annat skicka in min rätta årslön till försäkringskassan...

HEJ NY MAMMAPENNING!

Bilderna får ni sen, har laddat in dom och tänkte visa er nu men vill skriva lite till bilderna och det hinner jag inte nu, har en son som är ivrig att komma ut, och han bestämmer!


Puss

Av emma olofsson - 20 februari 2012 09:35


Jag är verkligen i ett stort behov att att tvätta, ni ska se vad Romeo tvingas sova i för pyjamasar, hahaha...

Ok så farligt är det inte, men när alla hans bra pyjamasar ligger i smutskorgen så måste man gå på reserverna, det känner ni igen va? Så den han sovit i inatt är skön absolut! Men lite för liten, hehe.

Som tur är så händer det typ aldrig att han måste gå på reservpyjamasarna eftersom jag är överduktig på att tvätta, gör det flera gånger i veckan, men denna helg har varit full av aktiviteter och NÖJEN så tråksakerna har med glädje skjutits åt sidan. Titta hur min lilla korv sov igår kväll, ta även en titt på den lilla pyjamasen, haha.


   

Han hade vänt sig ett helt varv och sov som Pippi Långstrump, med fötterna på kudden. Om ni undrar varför han inte har något örngott på kudden så är det för att han inte vill ha det, han pillar på tvättanvisningslapparna...

Så idag är det dags att tvätta, så barnet får lagom stora pyjamasar att sova i.


Ska ladda upp massa bilder från helgen.

Puuuusss

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards