emmalovesjonatan

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av emma olofsson - 11 februari 2012 15:34


Jag vill dela med mig av en rikedom!!!! En attityd som gör livet härligare! Många lägger sin energi på skit!

Den bistra sanningen, sitter och uppdaterar emo statusar på facebook, ringer runt och tycker allmänt synd om sig själva. Självömkande människor måste vara några av de tristaste människorna man kan umgås med!

Var och en bestämmer vem man ska umgås med och hur man lägger upp sitt liv, trivs du inte på jobbet- byt jobb!

Har du någon "vän" som tar av din energi gång på gång- bryt! Har du en pojk/flickvän som sårar dig- gör slut!

 

Och så vidare!


Det är inte svårare än så, iallafall inte om det är såna "skitsaker" som rör om i vardagen, vissa saker går inte att se förbi, det förstår jag med. Jag menar, tänk dig 10 år framåt, vad gör det dig då att du gjorde slut? Att du bröt med den "vännen", att du "bytte jobb"? Inte mycket va?


Och sen en till sak, försök se det positiva med saker och ting, se inte bara det där med att

"fy fan vad kallt det är", "fan att jag har gått upp i vikt", "skit att jag missade bussen" osv, min blogg skulle som alla andras kunna se ut sådär. För sånt händer ju mig ibland dagligen, jag missar bussen, mjölken är slut till kaffet, tjafs med Jonatan, riktiga jäkla fuldagar, hemmet känns skit, maten är äcklig och så vidare, men jag väljer att berätta dom andra sakerna mestadels för er. Till exempel idag, jag missade bussen, jag hittade inte rätt saker i affären, jag stressade hem för att jag var orolig för Romeo, jag hade riktiga jäkla tuffsar i håret, fått en finne i ansiktet.

Ja det tar aldrig slut, men jag delar med mig såklart av lite sånt till er, men tycker inte det finns någon som helst anledning att fokusera och förmedla negativitet! Och sen så försöker jag (misslyckas ibland) att försöka se det positiva i det mesta, till exempel när jag missade bussfan, ja men då fick jag en riktigt skön promenad och ringde ett härligt telefonsamtal, förstår ni?


(fan vad långt det blev, jobbigt vaaaaa? hehe)


Avslutningsvis, lägg energin på dom som förtjänar det!

         





Av emma olofsson - 11 februari 2012 14:05


Nu ska jag och det viktigaste jag har gå ut och njuta av dagen! Färdig med efterrätterna, bilder kommer sen,

INGEN ANING om hur det blev.. Har även städat, jag är för duktig ibland!!

Tänkte ta en sväng förbi ett köpcentrum och inhandla lite nya ljuslyktor. Eller jag borde inte men jag gör det ändå, är asirriterad på Jonatan!!! Han lovade att gå till tvättstugan när han ändå skulle gå ut och lägga handdukarna

i torktumlaren, vad hände? Han glömde det trots att det var det sista jag sa innan han gick ut.

Blev så irriterad så jag slängde handdukarna, vill inte ha massa bläta handdukar som h'nger överallt. HAHAHAAA

Jag vet lite dramavarning på det! Men ibland behöver man ändå göra sig av med lite saker... eller?

Av emma olofsson - 11 februari 2012 11:13


Det har redan börjat gå lite åt pipsvängen, jaja får se hyr det slutar, vill inte skriva riktigt vad det är jag bakar, då dom som ska komma eventuellt läser detta..   Men lägger såklart upp alla bilder sen, men åhhhhh, det blev inte riktigt som jag tänkt mig än så länge..  

Av emma olofsson - 11 februari 2012 10:27

Sitter och väntar på tunnelbanan, Tog en långpromenad till köpcentrumet men pallar inte gå tillbaka för jag har två riktigt tunga matkassar. Och vet ni en sak...... Det är endast godsaker i kassarna!!!! Har handlat godsaker för nästan 400... Vad är det jag ska baaaaaaka? Hoppas det inte blir pannkaka av allt... Har aldrig gett mig in på det är förut. Kommer givetvis upp bilder sen oavsett slutresultatet. Wish me luck, hörs när jag är hemma!!!

Av emma olofsson - 11 februari 2012 07:52


VIlken god morgon vi har här i vårt hem!!! Alla somnade rätt tidigt igår och är så himla utvilade!

Romeo och Jonatan står i badrummet, byter blöja och pratar, så himla gulligt, Romeo pratar ju precis heeeeela tiden.

Och Jonatan säger, "jahaaa" "pappa förstår" "säger du det" osv, haaha. Älskar mina killar!  

Idag är dagen fullspäckad! Men bara med roligheter, en tjejkompis kommer eventuellt hit och gungar med mig och Romeo, sen får vi middagsgäster, fast vi ska endast göra efterrätten, vet inte vad vi ska göra för gott... FÖRSLAG?

Och mellan det så ska jag tvätta och städa, mindre roligt kanske men det blir skönt att ha det helt rent och fint.


Vad ska ni göra idag? 

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards