emmalovesjonatan

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av emma olofsson - 5 februari 2012 23:30


Ska alldeles strax gå och lägga mig, ska ta upp min lilla bebis försiktigt, försiktigt från hans spjälsäng och lägga honom mellan mig och Jonatan. Älskar att sova med honom, att lyssna på hans andetag och lukta lite på honom, världens mest effektiva sömnpiller! Folk säger från höger till vänster att jag måste släppa lite det där med att hela tiden vara med honom, men jag vill helt enkelt inte, jag älskar att vara nära min son. Klart vi har våra stunder, ibland kan jag bli riktigt sur på honom, haha, men det går över snabbt. Ända sen jag fick han i min famn på BB så har jag känt gränslös lycka, jag trodde inte det gick att leva varje dag såhär oerhört lycklig, han får mig att skratta och må bra varenda dag. Och ja, jag känner väl ibland att jag är behov av egentid, men går jag till Coop själv så kan jag sakna honom, helt otroligt att den lilla människan hade makten att förändra och fullända mitt liv. Och Jonatan... min underbara älskling, har aldrig träffat någon som honom, han är så ärlig, fin och underbar. Nej, nu börjar det här bara bli svammel och tråkigt för er att läsa, mitt kärlekssvammel, haha. Ta hand om varandra så hörs vi imorgon.


Puss& godnatt!





Av emma olofsson - 5 februari 2012 22:01


Hittade endast den här bilden på magiska nallen, förutom dom som jag la upp för någon vecka sen  


                         Dom här alltså 


Så vad gör man då kära läsare? Jo man tar nya bilder! allt för er   


 

Såhär lyser den alltså hemma hos oss hela nätterna, ett behagligt sken, ja alldeles magiskt! Trycker man nallen en gång till på magen så lyser den som på bilderna ovan, i olika färger alltså!


 

Gullig va!! Och hur gullig var inte jag som tog ut den från sovrummet för att fota den för er skull!  


 


Den är från Teddykompaniet kära läsare, köpte den från Lekia har jag för mig!

Kram på dig min käre läsare! 


 
Av emma olofsson - 5 februari 2012 20:53



Ser ni, min lilla älskling har en tår på kinden, åhh, gulle! Han blir lite ledsen när man sätter ner han i vagnen, förut vart han helt rabiat, hade han JÄMT på armen, nu är det mer 15 sekunders trots/gråt, sen blir han glad så fort man börjar gå. Hahaha jag spelar världsvan, han har tyckt det är OK med vagnen i 2 dagar, haha.


       

Lånade pappas mössa på tunnelbanan..    hans mössa är lite föör varm att ha på sig inomhus.

  

   

Här har ni Jonatan i bakgrunden, haha han kommer INTE gilla att jag lagt ut bilder på han när han är så oklippt, det ser typ ut som att han hela tiden går med en stor hjälm på huvudet nu för tiden, hahahahahaaaa.

Det framkommer inte riktigt på bilden.



Fick en önskan att lägga upp fler bilder på magiska nallen, er önskan är min lag, ska se om jag hittar dom!

Kramis

Av emma olofsson - 5 februari 2012 19:53


Så nöjd över mig själv! Har börjat laga massor av egen mat till Romeo, eller har gjort det den senaste månaden. Känns riktigt bra att veta exakt vad den lilla krabaten äter tycker jag. Fast han får även barnmatsburkar, vi kombinerar det. Detta har han ätit igår och idag:



 

 Babystroganoff, potatis med morot, broccoli med smör.


   

  Babybullar, potatismos och krossade ärtor med smör.

  Inga värstingrätter men han tycker om det, har någon förslag på gottiga babyrätter?

  Håller på att ladda in lite foton från idag nu till datorn, det kommer i nästa inlägg.


  Puuuuuuss

Av emma olofsson - 5 februari 2012 11:05


Hej alla söndagsmysiga!   Jag ska bli bättre på att svara på era kommentarer, när ni kommenterat ett inlägg kan ni gå tillbaka och titta efter ett tag om jag har svarat. Min tanke är att svara på varenda kommentar, för jag uppskattar verkligen när ni kommenterat, lämnat ett litet spår! Blir så himla glad varje gång så fort jag ser en kommentar, det ska ni veta!!


Håller nu på att sminka mig lite grann, samtidigt som jag gör iordning Romeos mat. Vi ska snart åka hem till min mamma, ska chilla där idag. Romeo har en egen gunga där samt en hund!   


Funderar på att köpa en pudel, vad säger ni? För mycket jobb?  


Senare ikväll tänkte jag berätta om en sak, men hörs innan det, ok?

Kramis

Av emma olofsson - 5 februari 2012 09:30


Jag sover bäst såhär/ Romeo


 

Mammagrisen.   

Av emma olofsson - 5 februari 2012 07:57


Mitt lilla runk internet funkade inte igår, konstigt, jag som tycker att jag är så teknisk, kunde inte göra någonting åt mitt världsliga problem igår, medans Jonatan fixade det med ett fingertryck. Konstigt att killar är bättre än tjejer på sånt, eller? Är det annorlunda i ditt förhållande?


Tänkte ladda upp en bild igår, ni får dom nu era godisbitar!

 

Jag och bebis i hissen på väg till affären, hans pappa följde också med.  

Handlade mat och gottis till min & Jonatans filmkväll, kan någon av er gissa vad jag ville ha?



Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards