emmalovesjonatan

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av emma olofsson - 22 februari 2012 20:47


Idag var jag tvungen att verkligen använda min hjärna, jisses! Har huvudvärk och måste gå och lägga mig, var tvungen att bli lite lösningsfokuserad, går inte in på detaljer men såhär mycket har inte min hjärna jobbat sen mannaminne!

(Slå upp det för guds skull om du inte vet vad det är)


Har sen legat i sängen och tittat på tv och facebookat, det är ungefär så allvarlig jag orkar vara ikväll, Jonatan är på ett möte i huset. Vi är nämligen ansvariga (med några andra) för en lägenhet som ligger i huset som hyrs ut veckovis.

Obs inga långa persioder, så dont call me om ni behöver ngnstans att bo, tror man får hyra den 7 dagar i sträck som max. Men det är en riktig lägenhet med kök och allt, bra va? Vi ska även få gym till huset, ska se om det är bra när allt är färdigt, säger upp mitt kort på Sats sånafall.


Näe jag orkar inte sitta här, ska dricka lite varm choklad nu, sen nattie nattieeee!


Puss

Av emma olofsson - 22 februari 2012 15:38


Jag la mig i sängen i 10-15 minuter sen gick det inte längre, vart alldeles för hungrig, var dags för min andra lunch.

Matvraket.. Från det ena till det andra så måste jag verkligen skaffa mig ett par gummistövlar, mina skor läcker in som bara den om jag går i vattenpölar, igår var jag tvungen att köpa nya strumpor innan jag gick in på öppna förskolan så jag inte skulle blaska runt där i genomblöta strumpor. Men vill inte ha vilka som helst, vill ha ett par snygga, någon som har ett par över? Måste börja skaffa mig mer "föräldrakläder" regnkläder, termobyxor mm, än så länge har jag inget sånt, vet inte ens om jag har ett paraply, så rutinerad var jag.


Jonatan om du ser detta, skynda dig hem! Längtar efter dig så jävla mycket.



Av emma olofsson - 22 februari 2012 15:17


Hallå allihopa! Nu är jag nyduschad och ska stupa i säng och hoppas att min bebis sover ett tag till!

En gammal tjejkompis har varit här hela dagen, vi har fikat, pratat, ätit lunch, pratat, jag har fått polarn och pyret kläder av henne (hon jobbar där) och till sist så pratade vi. Ingen pinsam tystnad här inte, utan mer "jag-måste-hämta-andan" prat! Ska som sagt vila lite nu så jag får nya krafter till eftermiddagen, haha vad "emo" det lät, men det är ju sååå skönt att sova och roligt att vara utvilad, så vi hörs sen!


Puss

Av emma olofsson - 22 februari 2012 09:57


Jävla ocker Coop! Jag är så världelös på att handla smart, jag tänker aldrig längre än en rätt i taget, vi handlar till exempel middag varje dag beroende på vad vi är sugna på, ekonomiskt? Fy fan.

Och sen den enda affären vi har på gångavstånd här är en Coop, vilka sjuka priser dom tar, har aldrig förut brytt mig om det speciellt mycket, men allvarligt, idag handlade jag lite mat till Romeo och några bananer för 157 kronor?

Dessutom är dom bittra, jävla Coop! Samtidigt som jag ska stå och betala så säger en som jobbar där till en annan

"Blablabla är sjuk idag" då säger den andra ARGT! "JAHAAA MEN DÅ FÅR VI STÄNGA BUTIKEN"


men gör det då jävla ocker Coop!


Eller så kan du bita ihop och var trevlig mot kunden som ska betala!


Alltså jag handlar där för flera tusen om månaden, varför lär jag mig aldrig att storhandla? Att planera?

Nej idag fick jag nog, kände att jag bara hade lust att gå därifrån och strunta i mina varor, men som den tönt jag är stod jag kvar och var tyst. Jaja haha sån är jag.


Men skit i det, det jag blir lite irriterad är också att som idag till exempel så får jag besök klockan 10.00 ja närsom! Önskar att jag hade varit lite vuxen och tänkt på att köpa lunch som jag kan bjuda på, istället har jag köpt bullar på bageriet (inte fel det heller) men jag beter mig som ett barn ibland känns det som. Behöver någon som styr upp det här, som handlar och lagar mat till mig? Mamma?


Av emma olofsson - 22 februari 2012 07:33


Hjärtskärande... Jonatan har kommit hem rätt "sent" måndag och tisdag kväll och har knappt hunnit träffa Romeo någonting, i vanlig fall kommer han hem varje dag ca 17.00 och är med Romeo tills han ska sova. Men som sagt så har det inte blivit denna vecka, så när Romeo gick upp imorse och såg sin pappa blev han helt glad och sprallryckig i hela kroppen, stärckte armarna efter honom, drog han i kläderna när vi gick förbi honom, kröp efter och ville bara upp i sin pappas famn.. Men Jonatan hann bara vara kvar hemma i ca 5 minuter och  var samtidigt tvungen att packa väskan, borsta tänderna osv, så han hann bara kramas med Romeo en kortis. Märkte att Romeo blev lite ledsen.  


Han älskar verkligen sin pappa.


Hörs snart igen, ska fixa lite här hemma medans Romeo sover.

Puuuuss 

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards