emmalovesjonatan

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av emma olofsson - 8 februari 2012 23:03

 Om jag skulle vara en kille så skulle jag förmodligen vara som honom ungefär, har väldigt många likheter med

honom. Jonatan brukar säga åt mig att jag är "för uppe i varv", vi pratade idag om det och jag försökte då förklara för honom att vissa har helt enkelt mer OPM (ord per minut) än andra, vissa har ett högre tempo, pratar lite högre, JAG ÄR EN SÅN! Min mamma har sagt åt mig sen jag var liten "EMMA SÄNK DITT OPM".

 

  

Bild från Google

Av emma olofsson - 8 februari 2012 21:24


Tänkte berätta en sak för er, det är lite personligt men jag gör det ändå, vill att ni ska lära känna den delen av mig också, har faktiskt aldrig berättat för någon om jag tänker efter.


Det kan ta år att lära känna mig, flera år! Och då menar jag att jag ibland inte kan "vara mig själv" med vissa, och det tar flera år innan jag faktiskt är mig själv. Jag kan känna mig så sjukt obekväm ibland när jag träffar nya människor, eller inte obekväm, det var fel ord, jag ÄLSKAR att lära känna nya människor, men jag blir liksom lite stel och osäker med vissa. Jag kan ha en grymt seg startsträcka med vissa, och sen så infaller sig känslan att jag känner att jag kan vara mig själv och då brukar relationen bli så himla skoj, faktiskt!


Har ni några tips på hur man kan sluta vara så segstartad?

Av emma olofsson - 8 februari 2012 21:00


Oj vilken dag vi har haft! Vi mötte som sagt upp Janna och Jolie, vi tog en sväng till Kista galleria, vi ville ha kombinerat

shopping och lekställe för barnen, har ni varit där? På lekstället alltså?

Vi hade det sjukt mysigt, det har vi jämt när vi ses, trots det så kan det dröja evigheter innan vi träffas igen, ändring på det! Jonatan undrade nyss vart pizzan tog vägen, haha känns lite skämmigt att säga att jag åt den till frukost, svullotjej liksom, äsch, strunt samma, eller.. ?

Romeo har börjat prata heeela tiden, han pratar & pratar, fast han säger liksom inget riktigt, men det låter så roligt, mabalajajajaja babadabasabada hahaha typ så, och så märker han att jag blir glad av när han pratar, så då börjar han prata ännu mer och spexa lite, min lilla clown! Det är Romeo i ett nötskal, så fort han märker att man tycker att något han gör är kul så tjatar han sönder grejen.. haha han kör & kör samma sak om och om igen, älskade!  

Nu sover han, hoppas han sover lika bra som igår, tänkte att Jonatan får ta över nattningarna helt och hållet i helgen, dags för mig att släppa taget, åhh, ge mig styrka! 

Av emma olofsson - 8 februari 2012 12:18


Fick en fråga över vad jag jobbar med för något när jag inte är mammaledig.

Som alltid när ni undrar något får ni ett svar, bra va? Är en sån lojal bloggare...  


Jag jobbar med att få ut funktionshindrade i samhället, vill inte gå in på vad företaget heter, kommer förmodligen berätta den sen, men vill vara lite privat. Iallafall för tillfället. hehe

Men som sagt så är vårt jobb att få ut människor med funktionshinder i samhället, att ragga praktikplatser som ibland blir till anställning! Är väldigt glad och stolt över mitt jobb! Vi hjälper dessa människor med att strukturera upp deras arbetsdagar, jobbar med eventuella svårigheter mm. Världens bästa jobb!


Nu ska vi dra, puss på er

Av emma olofsson - 8 februari 2012 10:41


Man vet att man är en gris om man äter pizza till frukost... Men äsch! Det är ju gott!

Försökte skriva ett längre inlägg förut men Romeo var på min dator hela tiden, undar om han ska få en egen på sin 1-års dag? Låter han min vara då tro?

Nu ligger min lilla gosis och sover, hoppas att han gör det en stund så att jag hinner göra mig iordning, vi ska nämligen åka och möta Janna och Jolie, för er som inte vet så är Janna tillsammans med Jonatans bror och Jolie är Romeos underbart söta kusin. Vi åker förmodligen till något shoppingcentrum, shoppar och låter barnen leka i någon lekhörna, det är optimalt! Ska sminka mig och klä på mig, ogillar att känna mig ofixad.


Fick frågan om vad jag jobbar med när jag inte är mammaledig, berättar det i nästa inlägg, ni vet väl att jag blir jätteglad när ni kommenterar och frågar saker?


Saknar Jonatan som fan, är nog beroende av honom, önskar att han bara jobbade typ halvdagar eller inte alls, haha.

Ni hade förstått om ni kände honom, om han var er pojkvän, han är så så gossig och mysig. Haha

Han kommer inte komma hem förrän sent ikväll, eller en snabbis bara för att hinna leka lite med Romeo innan det är läggdags, men sen ska han iväg igen, han ska göra en hemlig sak, ska fråga honom ifall jag får berätta det för er. OK!


Hörs sen kelgrisar, nu ska den här mamman se till att bli riktigt snygg!   

Av emma olofsson - 8 februari 2012 10:02

Romeo sov som en duktig prins inatt, han sov mellan 19.45 till klockan 08.00, med en amning vid 00 tiden, så jag är riktigt utvilad idag! Just precis nu i detta ögonblick har jag och Romeo en makttvist, haha. Han vill hålla på med min dator, men jag är riktigt bestämd med att han inte får. Haha, unge...

Återkommer strax, måste roa barnet..   

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards