emmalovesjonatan

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av emma olofsson - 12 februari 2012 20:45


Börjar med bilderna från min bakning... hehe   


                     


Rockyroad cheesecakes i muffinsformar! Serverades med vaniljglass. Botten är gjord av krossade kaksmulor blandat med smör, i själva kakan är det allt möjligt, bland annat minimashmallows och valnötter.


 


Förrätt... Carpaccio med rödbeta, ruccola, pinjenötter och parmesan... gudomligt gott!


Varmrätten glömde jag att fota, buhu, blev lite avbruten mitt i allt av att Romeo vaknade och glömde sen bort, men det som serverades var iallafall Italienska köttbullar i citronsås, prosciutto och parmesan i... Har aldrig i hela mitt liv ätit godare köttbullar! Är lyckligt lottad som åt så god mat igår!!!!!


Som sagt så gjorde vi en rätt var som vår traditon säger, min kusin & pojkvän gjorde förrätten,

moster & man gjorde varmrätten och jag och Jonatan stod för efterrätten.


 

Tyvärr så tänkte jag inte på att ta fler bilder igår på mitt fina sällskap, hade helt enkelt för trevligt!   


Nu ska jag och Jonatan titta på Wallander, ska ni också det?

Puss

Av emma olofsson - 12 februari 2012 20:44


Romeo har fullt upp hela dagarna med sina viktiga saker!

Av emma olofsson - 12 februari 2012 20:30


Hej allihopa, jag har varit helt slut idag, känns som att jag kunnat somna stående... SNARK!

Men lojal som jag är så håller jag på att ladda in en massa bilder från igår, samt ett videoklipp som ni får se strax!!


Be right back!


Av emma olofsson - 12 februari 2012 11:51

Hej alla, är riktigt trött idag, somnade efter 03.00 någon gång och Romeo vaknar vid 03.30 och hade svårt att somna om.... Somnade kanske vid 04.30 kanske och vaknade vid 08.00, Jonatan gick då upp med honom så jag fick sova. Nja allafall någon timme, så nu håller Romeo på att somna om igen, lite sen förmiddagsvila, ska nog passa på att sova någon timme, fast känns samtidigt dumt när det är en så fin dag ute..?! Åhh vad göra!? Vill vara pigg och gå ut, suck, gillar inte att sova mitt på daga!Bilder kommer sen så ni vet, även ett inlägg om sångfågeln Whitney. Puss <3

Av emma olofsson - 12 februari 2012 01:20


Hej hej mitt i natten! Nu är alla gäster plus Jonatan ute och röker och jag sitter ensam kvar, eller ja, Romeo är ju såklart här också men han sover sött. Har haft en riktigt härlig dag idag! Min moster, hennes man, kusin plus pojkvän är här, vi har ätit RIKTIGT god mat! Vi har en liten tradition att spela ett kortspel som heter Kille, kanske låter tråkigt, men det är riktigt skoj! Och när vi väl ses så gör vi en rätt var, 1 gör förrätt, 1 gör varmrätt och 1 efterrätt.

BIlder kommer imorgon! Och så ska jag berätta mer om kvällen, har varit riktigt glad och också riktigt sur men det sura gick över snabbt, gissa på vem? Och det som gjorde mig så glad var en helt underbar överraskning från Jonatan! Ska höra om jag får berätta det för er, hörs imorgon!

Hoppas er kväll varit underbar

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards