emmalovesjonatan

Alla inlägg under februari 2012

Av emma olofsson - 16 februari 2012 20:48


Det hände en så sjukt jobbigt sak så att jag inte hade möjlighet att blogga, blev helt knäckt men min mamma kom hit och rådde upp situationen, för Jonatan fick jag inte tag på, han var hos kiropraktorn.

Jaja nu är allt ok igen...


Håller på att ladda in lite bilder, eller ja, rätt mycket bilder.

Kommer upp alldeles strax!


Av emma olofsson - 16 februari 2012 12:37


Hallå och hej allihopa!  

Har haft en riktigt mysig förmiddag med min vän Michaela och hennes lilla Tuva som blir 1 helt år imorgon!

Vi tog en skön promenad till öppna förskolan, barnen lekte loss och sen tog vi oss hemåt, vi är nämligen grannar!

Nja bor endast några minuter från varandra, ibland är det så skönt att prata med Michaela, hon är så ickedömande, ta t.ex det här med att skaffa ett till barn, (obs inget vi har bestämt men vi filurar på det) det enda Michaela sa var "Åhhhh vad roligt med en till liten bebis" inte som nästan alla andra "Men tänk på stackars Romeo som inte kommer få någon uppmärksamhet" eller "ingen av barnen kommer få någon kvalitetstid" eller "du kommer aldrig hinna med/klara av 2 småbarn"....

 

Självklart vill jag höra folks åsikter/tips/råd men jag gillar inte när någon säger till mig att vi som familj inte kommer klara det, FÖR till skillnad från rätt många (faktiskt) så är Jonatan en 100% familjefar som är och vill vara varje dag med sin familj, så för just oss så tror jag att det skulle passa bra med en liten till.

Självklart kommer det vara tufft i början, jag fattar det! Men jag tror det ger utdelning sen när man har 2 barn som kan leka och roa varandra, för hur bra föräldrar ni än är, så kan jag inte för mitt liv tänka mig att ni leker med era barn såpass mycket som ett syskon kan göra? Eller vad säger ni? Åsikter?

Och jag vill inte ha ett för stort spann mellan barnen heller! Så mycket gemensamt har man inte som barn när det är massa år emellan, säger det av erfarenhet! Älskar alla mina systrar, men som barn har ingen av oss egentligen lekt med varandra eftersom åldersskillnaden var för stor då, annars är det nu, nu kan vi umgås hela tiden! Jag har märkt att folk tycker det dom har gjort är det enda rätta, om man till exempel har 5 år mellan varje barn är det just det som är PERFEKT! eller mer eller mindre, lite roligt egentligen.   

 

Återigen, ett till barn är inget som är spikat!

Av emma olofsson - 16 februari 2012 09:38

Nu ska jag och Romeo klä på oss och gå ut, vi ska möta upp Michaela!

Skriver mer sen, skrev ett inlägg och bananersom försvann, faaaaan! Jag menar vem vill inte läsa ett

bananinlägg? Stackars er som inte fick se!  


Jaja ni överlever det, hehe, jag kompenserar er för dålig blogging senare, den som tittar in får se...



Av emma olofsson - 16 februari 2012 08:25

Vaaaaa?! Vart är alla inlägg som jag skrev igår? Vart har dom tagit vägen? Ni såg väl dom?

 


Ok, igår var jag och världens bästa, ja han är faktiskt det, de som känner honom kan intyga detta! hehe 

Ja vi var ute på restaurang igår, Jonatan fyllde ju år!   


Jag ska skriva ett mer detaljerat inlägg om detta sen, tog massor med bilder igår för er skull, det gillar ni vaaa?

Jag kan säga såhär, Jonatan sa att det var hans bästa födelsedag någonsin, jäkligt bra betyg!

Det var romantik på hög nivå! Det är verkligen viktigt att umgås på tu man hand, trots att man har barn, man måste ta hand om sin man/kvinna inte konstigt att man blir lämnad annars. Alla behöver omtanke.


Hörs sen, puss

Av emma olofsson - 14 februari 2012 20:53


Nu måste jag sluta tycka synd om mig själv, det vart inte mer geléhjärtan för det! fan!!!

Tänkte ta min deprimerade rumpa och gå och göra mig iordning, ja sån dag är det! En sån dag där jag känner att

det enda som fungerar är att gå och lägga mig! Var ju faktiskt uppe halva natten med Romeo plus att jag har dom där dumma kristallerna i huvudet.. HÄR kan ni läsa om Kristallsjukan, låter vackert men är mer som en påse bajs.

Fast någon som fått mig grymt glad idag är såklart min Romeo, han börjar bli så stor! Han säger "BA" och pekar på fruktskålen, han säger "MA" och pekar på sin mat, han skriker "mamma" när hans pappa borstar tänderna på honom, han skriker "pappa" när hans mamma borstar tänderna på honom. hahaahaa gullo!

Han tränar och tränar för att han bara vill kunna springa, han står upp och tar typ 2 steg och ramlar sen, älsklingen!


Han vill iallafall önska er en riktigt fina alla   dag, (hans mamma är för tjurig för det)


        


Om ni undrar vem Tuvis är så får ni faktiskt fråga!


Puss och godnatt alla-som-fick-en-sån-där-asmysig-alla-hjärtans-dag!

Av emma olofsson - 14 februari 2012 19:01


Har haft en riktig skit-dag, nu blir en del av er glada va? Som tycker jag kan vara för "klämkäck".

Eller ja alltså jag och Romeo har haft en kanondag! Varit ute, gungat, lekt, tittat på saker, busat, skrattat!

Men jag är lite deppig för att jag ÄLSKAR den här dagen! Tycker den är riktigt viktig, tycker folk som säger

"sån patetisk dag, man kan väl visa kärlek alla dagar på året", det är ju mestadels singlar som säger, skäms på er!

Inte smutskasta andras lyckliga dag! Såklart visar man kärlek även andra dagar, men det är faktiskt mysigt med traditioner och lite kärleksfjanteri, för tro mig, vi som gillar alla   dag är inte känslodöda de andra dagarna på året.

Det är som påsk, är det töntigt med påskägg? Äta påskmat? Ähhh gå och lägg er eller håll era åsikter för er själva.

Hahaaaa riksdepppig, hör ni det? haha


Det jag vill komma fram till är att jag tycker det är sååååå himla viktigt att typ få geléhjärtan en dag som denna och har inte fått ett enda, SNYFT! SNYFT! SNYFT! SNYFT! SNYFT!


Känns inte lika gulligt att gå och handla till sig själv, fast får väl göra det... hehe...  

Av emma olofsson - 14 februari 2012 15:40

 TRYCK HÄR!


OCH HÄR!


OOOOCH SLUTLIGEN HÄR!


HAHA NEJ! HÄR ÄR DET SISTA!


Läs nu vad jag hade för mig för exakt ett år sen!   

Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards