emmalovesjonatan

Alla inlägg under februari 2012

Av emma olofsson - 22 februari 2012 09:57


Jävla ocker Coop! Jag är så världelös på att handla smart, jag tänker aldrig längre än en rätt i taget, vi handlar till exempel middag varje dag beroende på vad vi är sugna på, ekonomiskt? Fy fan.

Och sen den enda affären vi har på gångavstånd här är en Coop, vilka sjuka priser dom tar, har aldrig förut brytt mig om det speciellt mycket, men allvarligt, idag handlade jag lite mat till Romeo och några bananer för 157 kronor?

Dessutom är dom bittra, jävla Coop! Samtidigt som jag ska stå och betala så säger en som jobbar där till en annan

"Blablabla är sjuk idag" då säger den andra ARGT! "JAHAAA MEN DÅ FÅR VI STÄNGA BUTIKEN"


men gör det då jävla ocker Coop!


Eller så kan du bita ihop och var trevlig mot kunden som ska betala!


Alltså jag handlar där för flera tusen om månaden, varför lär jag mig aldrig att storhandla? Att planera?

Nej idag fick jag nog, kände att jag bara hade lust att gå därifrån och strunta i mina varor, men som den tönt jag är stod jag kvar och var tyst. Jaja haha sån är jag.


Men skit i det, det jag blir lite irriterad är också att som idag till exempel så får jag besök klockan 10.00 ja närsom! Önskar att jag hade varit lite vuxen och tänkt på att köpa lunch som jag kan bjuda på, istället har jag köpt bullar på bageriet (inte fel det heller) men jag beter mig som ett barn ibland känns det som. Behöver någon som styr upp det här, som handlar och lagar mat till mig? Mamma?


Av emma olofsson - 22 februari 2012 07:33


Hjärtskärande... Jonatan har kommit hem rätt "sent" måndag och tisdag kväll och har knappt hunnit träffa Romeo någonting, i vanlig fall kommer han hem varje dag ca 17.00 och är med Romeo tills han ska sova. Men som sagt så har det inte blivit denna vecka, så när Romeo gick upp imorse och såg sin pappa blev han helt glad och sprallryckig i hela kroppen, stärckte armarna efter honom, drog han i kläderna när vi gick förbi honom, kröp efter och ville bara upp i sin pappas famn.. Men Jonatan hann bara vara kvar hemma i ca 5 minuter och  var samtidigt tvungen att packa väskan, borsta tänderna osv, så han hann bara kramas med Romeo en kortis. Märkte att Romeo blev lite ledsen.  


Han älskar verkligen sin pappa.


Hörs snart igen, ska fixa lite här hemma medans Romeo sover.

Puuuuss 

Av emma olofsson - 21 februari 2012 23:03


Nu lägger jag ner för idag, är sjukt trött! Behöver sova ut för imorgon har vi ännu en dag med massa aktiviteter,

jag älskar mitt nya liv med att Romeo numera alltid sitter i vagnen, ALLT HAR BLIVIT SÅ ENKELT!

Som imorgon, då ska vi iväg till bageriet när det öppnar och köpa lite godsaker för vi får besök vid 10 tiden, då är det bara att sätta ner det lilla barnet i vagnen som sitter så fint och tittar på allt spännande! Förut så var jag alltid tvungen att bära honom, han satt i vagnen i ca 3-4 minuter ibland mindre och sen fick han typ panik och ville upp i min famn, och efter ett tag så blir det väldigt tungt med en bebis på ena armen och dra vagnen med den andra. För jag tog alltid med mig vagnen eftersom vi hade all packning där, plus att jag fortsatte sätta ner honom där gång på gång. Älskade Romeo du är så duktig! Många kallade honom bortskämd, att jag daltade för mycket med honom, men jag ser det mer som att han är en bebis med väldigt mycket närhetsbehov, det har han fortfarande, finns ingen bebis som gillar att kramas och pussas så mycket som han, eller lägger huvudet på axlen så fort man tar upp honom i famnen.. Åh!

Nu måste jag gå och ta upp honom från hans lilla spjälsäng, för jag har nämligen också ett väldigt stort närhetsbehov!



God natt

Av emma olofsson - 21 februari 2012 22:17


Vilken händelserik dag! Wow! Var ju på öppna förskolan på dagen, därefter hemåt så prinsen fick sova.

Sen så fort han vaknade så gick jag mot bageriet och mötte min tjejkompis Michaela och hennes dotter Tuva, vi skulla handla semlor dagen till ära, vad händer där? Jo jag märker att jag glömt plånboken hemma, haha, så typiskt, det varr ju till och med jag som fick Michaela att komma till bageriet, haha.. så Michaela fick köpa mig en semla och lite sådär. Hämtade även ut ett paket, eller lättare sagt Romeo gjorde det, hans böcker från Go boken hade kommit.

Väl hemma åt Romeo middag och sen kom Michaela hit utan bebis så fikade vi och snackade om... ja det ni!

 

Haha jag ser lagom road ut och Romeo har petat sitt lilla babyfinger i min grädde..!   


 

När Romeo åt lunch, ser ni att han börjar få lockigt hår?


GULLBEBIS! MAMMA ÄLSKAR DIG!   

Av emma olofsson - 21 februari 2012 15:38


Nyss hemkomna från öppna förskolan, Romeo var såå himla trött och ledsen när vi kom hem så han slängde sig på tutten på en gång och somnade sött på några sekunder, ja, han somnar fortfarande vid tutten, skäms på oss! hehe

Tänkte berätta en heeeelt störd sak för er, jag pratade med min kompis Ina i mobilen på väg till öppna förskolan och råkar med kinden trycka på videosamtal så att jag råkar på något sätt ringa upp en till tjej samtidigt som jag pratar med Ina, jag hinner som tur var lägga på innan samtalet kopplades upp. Tur det för tjejen jag råkade ringa upp är en mamma som jag träffade för ungefär ett halvår sen på öppna förskolan, vi bytte nummer men ringde aldrig varandra, något sms blev det väl.

Nu till det sjuka, när jag och Ina stegrar in på öppna förskolan så vem sitter inte där och ler? Jo mamman som jag nyss råkat ringa! Hur stora är oddsen?

 


Ser ni, jag ringer Ina 12.19 och råkar ringa mamman (Hanna Öppna förskolan) 12.22, haha


Av emma olofsson - 21 februari 2012 10:24


På den senaste tiden så har jag börjat äta lunch riktigt tidigt, jag blir hungrig redan vid 10 tiden, som att jag vore någon byggarbetare liksom... och sen så blir jag hungrig igen vid typ 14.00 och vill då äta lunch igen.

Vad är grejen med det? Så kan jag ju inte hålla på, hur kan jag bryta detta? Såhär ser mit matschema ut på ett ungefär..


07.30- nästan 2 portioner havregrynsgröt

10.00- lunch nummer 1

14.00- lunch nummer 2

18-00 - middag

19-23- småäter..


Småäter iförsig hela dagarna men är värst på kvällarna, jag älskar verkligen att äta!

Ibland äter jag mer än vad Jonatan gör, tar gärna 2 portioner till både lunch och middag, är som ni hör ingen typiskt "tjejätare" som petar i maten och låtsas vara mätt efter några tuggor...   

Av emma olofsson - 21 februari 2012 09:22


Phuuu! Håller på att städa här hemma passar på när prinsen sover, sjukt vad snabbt det blir stökigt, skulle kunna dammsuga 3 gånger i dagen, fast det gör jag ju inte. Känner en tjej som gör det, haha känner du dig träffad Samira?

Hoppas verkligen ni unnar er en semla idag på fettisdagen, det ska jag göra! Ska köpa 2 stycken en till mig och en till Jonatan, vet ni vad det roliga är? Jonatan gillar inte semlor så jag kommer få hans, men samtidigt kommer han att tycka att jag är världsagullig som köpte det, smart drag va?


  Mmmmmm


Ni som försöker hålla er undan godsaker kan ju alltid virka er en semla! 

Av emma olofsson - 20 februari 2012 21:22


Det var ett rätt fint program om Whitney, jag är glad för att det jag tror är lösa rykten inte kom fram, fast vad vet jag? Men det är alltid massa skitsnack om allt och alla, det känner ni väl igen? Och när någon dör så är det alltid massor av folk som har någon åsikt, framförallt så kände alla just den personen som gått bort såååå himla väl, patetiskt. Jaja, men ryktet om att Whitney knarkade tillsammans med sin dotter, vad kom det ifrån? När jag googlade på det så hittade jag bara information om att det var hennes langare som sa det, hallå, klart killen vill tjäna pengar, människan är girig, vill alltid tjäna pengar. Fast sen kanske det är så att det inte bara var rykten, och då är det väldigt tragiskt tycker jag, men det är inte så jag tänker och kommer minnas Whitney, för mig är hon en legend, en riktig stjärna! Visserligen en stjärna som hamnat riktigt snett, men hur många gör inte det någon gång i livet?

Synd bara att hon inte fick eller tog emot den hjälpen hon behövde. Jag tycker inte att systemet räcker till när det handlar om öppen rehabilitering, att lägga in sig frivilligt och kunna gå när man vill, njaaee jag tror inte på det, jag tror att dom flesta som klarat sig från tunga missbruk har fått hjälp från fler ställen, inte bara något rehab. Visst man måste vilja själv, men vad fan, det handlar inte om att sluta röka cigaretter, en narkoman är inte vid sina sinnes fulla bruk förrän dom varit rena långt efter. Man behöver hjälp att hitta viljan och ett riktigt starkt program med ett massa återkoppling!! Det är så himla många som dör när dom har permis och sådant från rehab (behandlingshem), nja jag vet inte riktigt hur, men jag tror att man skulle kunna rädda många fler förlorade själar.



Ska lägga mig och gosa med min Romeo och min Jonatan nu! Jonatan ligger och kollar på tv i sängen och Romeo ligger där och sover, lugn nu, vi har gjort som en mur så det blinkar inte på Romeo från tv:n.


Puss och godnatt


Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards