emmalovesjonatan

Alla inlägg under februari 2012

Av emma olofsson - 27 februari 2012 22:12


Nu checkar jag ut för idag! Ska lägga mig i sängen och titta lite på tv, nu när man har sin snygga pojkvän hemma bredvid sig så kanske man vågar sig på CSI eller något sådant läskigt?! Vad gör ni när ni är rädda? Är det någon mer än jag som fortfarande är mörkrädd? Jag vågar fortfarande inte ligga med benen eller armarna utanför sängen ifall någon drar tag i mig, fortfarande hatar jag att ta bort sminket när jag är hemma utan Jonatan eftersom jag måste blunda då. Kan man träna bort rädslan? Hur gör man? Vore både bra och spännande att se vad ni har för förslag eller ideér kring detta.


God natt och puss alla fina!

Av emma olofsson - 27 februari 2012 21:11


Efter lite deppighet om min magattack så känns det lite bättre, jag kom på att jag inte alls hade stor mage utan att han måste sett fel, det är inte mig det är fel på, det är alla andra! haha

Åt faktiskt lite hallon med grädde, kände att jag kunde unna min mage det!

Är så himla glad, jag har fått ok av Jonatan att köpa vad jag vill till lägenheten, han vill inte ens följa med, bara betala! WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE hehe, ska köpa en sååååå snygg rosa vardgsrumsmatta!!!

Glittrig spegel till hallen, vitfluffiga matstolskuddar, polkagrisrandiga tallrikar, rosa gulliga doftljus i hela lägenheten,

ulliga gulliga rosa-lila soffkuddar, en stor kristallkrona i köket med alla regnbågens färger!

Åhhhh, han kommer inte att ångra sig!

Av emma olofsson - 27 februari 2012 20:17


Hade faktiskt skrivit ett inlägg till er som aldrig lades ut pga att Romeo vaknade från sin 5 minuters vila

och jag var tvungen att skynda på lite här hemma. Vi var på Andys lekland med några kompisar, riktigt kul!

Är så sjukt trött nu, fattar inte vad som händer, vill bara sova..

Skulle behöva ta in på Spa och få massa behandlingar och bara ta det lugnt, det vore en dröm just nu!

Och sen så måste jag banta! Jonatans kompis som var här på middag klappade mig på magen och frågade om det var en till bebis på gång, fan!



Av emma olofsson - 26 februari 2012 22:36

Har jag berättat för er om tönten som bor mittemot oss? Det är en kille som jämt står och tittar ut genom fönstret, tack vare honom så har jag börjar klä på mig ordentligt efter jag har duschat, eller går upp från sängen, eller när jag gått runt på natten ammandes med en pigg bebis, ja under hela mitt dygn måste jag numera vara fullt påklädd. Så fort man gått förbi fönstret lite halvneck, vem står där? Jo tönten mittemot. Tönten mittemot har en tjej som har bor med så jag vet inte vad det handlar om egentligen, förmodligen handlar det inte om någonting, utan han gillar helt enkelt att titta ut genom fönstret och hans ögon fastnar väl på det som rör sig, bland annat på mig som yrar runt som en förvirrad människa dag ut och dag in, men jag undrar om han aldrig sover, skriver han en bok om grannskapet, vad är grejen?

Vill ni att jag ska ta kort på honom så ni får se? Nej så får man ju inte göra, eller?


Nu ska jag sova med mina fina killar, godnatt alla fina, även du tönten mittemot!


Av emma olofsson - 26 februari 2012 19:46


Jisses vilken lång men härlig dag!! Mötte upp Janna och Melina med bebisar i stan, Melinas bebis är lika gammal som Romeo och Jannas bebis är Romeos 5 månader gamla kusin, hängde ni med?

Vi möttes upp i stan, vi gick på restaurang, tjejerna skulle äta lunch, jag hade redan ätit lunch plus 2 1/2 banan så för mig blev det endast en Coca Cola som kostade 30:- kronor, fjanteri tycker jag!

Melina betställde in vanligt kranvatten som dom tog betalt för?! Vilka trodde dom att dom var? Lyxrestaurang?

Nej ni, en thai som heter Sawadee eller nåt sånt, hehe i hötorget.Snacka om att vara dumsnål, snålhet går verkligen bort och är ruggigt avtändande! Samma sak med folk runtomkring sig som man märker har lite snål stil, dom låtsas som att dom hade tänkt att betala om man ska dela på notan, fiket mm. Dom står med pengarna lite gömda i handen och hoppas att någon annan betalar notan och säger kanske efteråt att dom är skyldig en si och så mycket pengar som att dom någonsin tänkt att ge det, haha. Näe känner du igen dig? Då kan jag berätta för dig att även fast du tror att man inte märker att du är snål så lyser det om dig! Man orkar bara inte säga något. Jag vet en kille som gör sådär varje gång han är ute med kompisarna och ska dricka öl, alla grabbarna betalar en runda var medans han alltid drar eller går på toaletten när det är dags att beställa, pinsamt va?


Tiden gick sjukt snabbt idag iallafall, när det kändes som att klockan var typ 17.00 så var den 18.30, så Romeo gick och la sig så fort han kom hem, pyjamas, borsta tänderna, välling, bok, tutte=sova!

Just nu är jag riktigt sjukt hungrig, inget konstigt med det, har inte ätit middag!! Dricker mitt 3:e glas oboy och väntar på Jonatan som ska komma hem med mat, hörs snart.

Av emma olofsson - 26 februari 2012 13:49


Det är ett helt galet fint väder ute! Jag ska ut så fort Romeo vaknar!!! Ska mot stan och möta kompisar med bebisar, har typ lust att gå in och väcka Romeo för att inte missa solen, men jag får snällt vänta tills han vaknar.

Jag håller på att få fnatt här hemma, vi la nämligen ut en annons på blocket för några dagar sen, på en sängram, garderob och en byrå, allt till ett (kom vi på efteråt) riktigt lågt pris, folk blev som galna! Riktigt fina saker, rätt nya men vi ville ändå bli av med det. Ok till saken, vi skrev mitt mobilnummer på annonsen vilket var så himla dumt eftersom jag avskyr att prata i telefon (visste ni det?) och i synnerhet med folk jag inte känner!! Så min telefon har iallafall ringt oavbrutet i flera dagar, har typ svarat på 3 av 20 samtal på nummer jag inte känner igen, ni hör, riktigt dåligt drag att skriva mitt nummer på annonsen... Fast å andra sidan blev ju allt sålt på en gång det var ju riktigt skönt, är endast ett bord kvar, därför är annonsen kvar ute på blocket. Men hur ska jag göra? Byta nummer?

Jonatan sa att till nästa gång när det nu blir så lägger vi ut hans nummer och min mailadress, för maila folk har jag inget problem med. Känner ni igen er? Jag får typ panik när det ringer från nummer jag inte känner igen, haha...

Av emma olofsson - 26 februari 2012 09:34


God morgon herrskapet, är på så jävla bra humör idag!!!! Känner för att hitta på något kul, dessvärre vill inte Jonatan hitta på något med mig, han tycker jag är jobbig! Haha nej så illa är det inte, han har helt enkelt inte tid för lilla mig idag. Någon som vill hitta på något? Funderade först på att åka & bada med Romeo, men tänker mer något lekland eller fika hemma hos någon, NÅGON? Bjud på bullar och vi kommer!


Vet ni, nu går min son helt coolt!! Förut så gick han typ 3 väldigt snabba steg innan han ramlade, nu går han hur coolt och lugnt som helst! Haha så sött! Världens minsta lilla tuffing bara går där! Fast han kryper helst, för det går ju mycket snabbare, han gillar när det går undan, precis som hans mor


Vad ska ni göra idag?

Puss&kram

Av emma olofsson - 25 februari 2012 22:06


Är riktigt trött, funderar på ifall jag ska gå och natta mig själv redan nu?! Var uppe inatt med min käre son, han vaknade vid 01.30 och somnade om vid 05.00 ungefär... Åhhh man blir galen av att sitta och vyssja så lång tid!!! I början tycker jag det är mysigt att han vaknar till lite så jag kan få pussa och krama på honom, men när det går typ en timme då börjar jag ruttna, och när det gått 2 timmar då är det inget kul alls... haha kan bli riktigt irriterad på honom och typ säga "Romeo nu MÅSTE DU SOVA, Mamma är jättetrött" "Men Romeo varför somnar du inte" "Men soooooomna da"

 

Haha man är bara människa! Funderar på att lyfta över han till vår säng så jag kan ligga och gosa lite och bygga upp en mur med täcket så det inte blinkar på honom, gosunge!


Vi hörs mer imorgon hörrni, det ska bli bättre med inlägg!!


Puss


Presentation


Mitt knasiga, härliga, kärleksfulla liv får ni ta del av!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards